ניוזלטר שבועי- אמור- תש”פ

שלום לך!

בשבוע הזה ממשיכים להתחזק באמונה ובטחון שהנה , הנה משיח בא.

בהשראת פסח שני שאין דבר אבוד.

רשת אוהלי יוסף יצחק מחזקת את ידי שליחי ההוראה ומסייעת להם באמצעות מימשק חדשני:

הכיתה הוירטואלית: התשובות לכל השאלות

?

מהי הכיתה הוירטואלית?

'?

תכנית לימודית חוויתית בת 40 דק' (אורך של שיעור),שניאור ושלומקה מלמדים את התלמידים בסרטון מצולם- 'מעלין בקודש ברשת חב"ד

והמורים יכולים להמשיך להרחיב ולהעשיר את התכנים בעזרת מעטפת דידקטית המצורפת לסרטונים.?

מה מיוחד בתכנית?

החוויה. הרלוונטיות. 

שניאור ושלומקה מרתקים את הילדים, ומחברים את התכנים לעולמם של התלמידים.

כל תחום דעת מוצג רק כעשר דקות כדי לרכז את הקשב.

אפשרות לשלב את התכנית כשיעור בתוך המערכת הבית ספרית של למידה מרחוק, ולשדרג את שיעורי ההלכה ופרשת השבוע בעזרת העיבוד הדידקטי המצורף לתכנית.

מהי התדירות של התכנית?

בכל יום נעדכן בע"ה בסרטון חדש באתר הרשת  ?הסרטונים בנויים ברצף וממוספרים (תכנית 1,2...)וקשורים לפרשת השבוע של אותו שבוע.


לאיזה גיל התכנית מיועדת?

תלמידי כיתות א-ו ?יוכלו להנות מהתכנים המעובדים והמונגשים בצורה חוויתית וקלילה.אך העיבוד הדידקטי מותאם לכיתות  ד-ו

מה העלות?

תכנית חינמית בסבסוד רשת אוהלי יוסף יצחק?

מה מלמדים?

ארבעה תחומי דעת יש תחומים קבועים ויש מתחלפים. בכל שיעור יש 10 דק' לכל תחום.
ליקוטי שיחות- לחיות עם הזמן - רעיונות משיחות בצורה אקטואלית (מדור קבוע )

פרשת שבוע - בקיאות בתכני הפרשה 

הלכה - הלכות והליכות לפי תכנית הלימודים של כיתות ד-ו (מדור קבוע)

חיים תניא - על פי תכנית הלימודים בחסידות לכיתות ה,ו


איך מפעילים את התלמידים?


 - הפעלה באמצעות התכנית עצמה 
חידה-
בתכנית משולב מדור של חידה לימודית-  התלמידים מתבקשים לענות  על החידה, ולשלוח לכתובת מייל או למס' טל של התכנית. בין הפותרים יוגרלו פרסים וכד'.
עדכונים מהשטח - 
התכנית מעודדת את התלמידים להמשיך וללמוד, לשתף את בני המשפחה וכו'. במדור עדכונים מהשטח השחקנים מספרים ומשתפים בתוצרים שהתלמידים שולחים למייל התכנית   או לטלפון


- הפעלה באמצעות המורה לאחר הצפיה בתכנית
התכנית מציעה למורה מיגוון פעילויות בעקבות התכנית:


- מבט לשיעור

ממקד את המורה מהם הרעיונות, המושגים המרכזיים בהתאמה לתכנית הלימודים.

נקודת זינוק

משימה רלוונטית ומשמעותית, שמחברת את התלמיד לתוכן.


מבדק

שאלות ידע והבנה על התוכן.


פעילות

משימות להפעלה המעודדות הפנמה. ומכוונות לתוצר בסיום שיעור.את התוצרים ניתן 'לתלות' במרחב הכיתתי,  לשתף באתר וכד'.
*לתכנים בפרשת שבוע וליקוטי שיחות- יש רק פעילויות הפנמה .

איך מומלץ להפעיל את הכיתה הוירטואלית?  


אפשרות 1- למידה עצמית ובתיווך המורה (מומלץ)הלכה
א. 
לשלוח לתלמידים מראש את נקודת הזינוק כהקדמה לסרטון.

ב. להוריד את הסרטונים ולתת לתלמידים לצפות בהם.

 ג. לתת לתלמידים לעשות את המבדק ולשוחח עליו ביחד. 

בשאר התחומים לתת לתלמידים לעשות את משימת ההפנמה לצפות בסרטון ולדון בתוכנו ,ובפעילות ההפנמה.


 אפשרות 2- למידה עצמית ללא תיווך המורה
התלמידים יצפו בסרטונים. המורה יכול להעלות למרחב הבית ספרי או לשלוח בדרך אחרת  משימות נבחרות לתלמידים ויקבלו משוב אישי מהמורה. 

המערכת לשבוע פרשת אמור

בניוז לטר ארזנו לכם מספר 'טעימות' שבוודאי יסייעו לכם:

מחכים לך באתר...

נשמח להארות, הערות, תגובות, בקשות או כל מה שיעזור להמשיך ולעלות בעבודת הקודש…

השליחות החינוכית

מה תעשה אם תמצא את הסרטוק שלי? - יחידות מכוננת

👈🏼 

ליחידות



לביטול המנוי לחץ כאן, לעריכות המנוי לחץ כאן.
---