רשת חינוך חבד

אתרי הרשת:

בשדה החינוך גן חב"ד מעלין בקודש שלהבות חב"ד

ברוכים הבאים

אשקלון-בנים

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

שלום לכל התלמידים החביבים

באתר גלים מצורפת לכם משימת תרגול בנושא שם המספר

קישור ישיר לאתר גלים

https://www.galim.org.il/?lang=he

 

תרגם את השיר

הקישור לשיר:
https://www.youtube.com/watch?v=WH72VNFPDyE&ab_channel=8thDayBand
הקישור לשאלון שבניתי עבור השיר:
https://forms.gle/4WLDSDBNcFzGTh1X9

שלום לכם תלמידים יקרים,

היום נלמד על משוואות עם מכנה

הקשור לזום הוא : https://edu-il.zoom.us/j/4457660643?pwd=WXUzNE1SSGNRb0Vad1l0WlVRSy80QT09

עבודת מטלה תהיה עמוד 176 תרגיל 6 וכן עמוד 180 תרגיל 11

יום טוב

סימן קמב - הִלְכוֹת מִשְׁלוֹחַ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיוֹנִים וּסְעוּדַת פּוּרִים

א

חַיָב כָּל אָדָם לִשְׁלוֹחַ לְכָל הַפָּחוֹת לְאָדָם אֶחָד שְׁתֵּי מָנוֹת, דִּכְתִיב, וּמִשְׁלוֹחַ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ, מַשְׁמַע שְׁתֵּי מַתָּנוֹת לָאֶחָד. וְכָל הַמַּרְבֶּה לִשְׁלוֹחַ מָנוֹת לְרֵעִים, הֲרֵי זֶה מְשֻׁבָּח. וּמִכָּל מָקוֹם מוּטָב לְהַרְבּוֹת בְּמַתָּנוֹת לָאֶבְיוֹנִים מִלְּהַרְבּוֹת בִּסְעוּדָּתוֹ וּבְמִשְׁלוֹחַ מָנוֹת לְרֵעִים, כִּי אֵין שִׂמְחָה גְּדוֹלָה וּמְפֹאֶרֶת לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֶלָּא לְשַׂמֵחַ לֵב עֲנִיִים וִיתוֹמִים וְאַלְמָנוֹת. וְהַמְשַׂמֵחַ לֵב הָאֻמְלָלִים הָאֵלּוּ, דּוֹמֶה לַשְּׁכִינָה, שֶׁנֶּאֱמַר, לְהַחֲיוֹת רוּחַ שְׁפָלִים וּלְהַחֲיוֹת לֵב נִדְכָּאִים.

ב

לֹא נִקְרָא מָנוֹת אֶלָּא דָּבָר שֶׁרָאוּי לֶאֱכוֹל כְּמוֹת שֶׁהוּא בְּלִי תִקּוּן, כְּגוֹן בָּשָׂר וְדָגִים מְבֻשָּׁלִים וְלֹא חַיִּים, אוֹ מִינֵי מְתִיקָה אוֹ פֵרוֹת, אוֹ כּוֹס יַיִן וּמֵי דְבַשׁ וְכַיוֹצֵא בָהֶם.

ג

כָּל אָדָם אֲפִלּוּ עָנִי שֶׁבְּיִשְֹרָאֵל הַמְקַבֵּל צְדָקָה, חַיָב לִתֵּן לְכָל הַפָּחוֹת שְׁתֵּי מַתָּנוֹת לִשְׁנֵי עֲנִיִים, דְּהַיְנוּ מַתָּנָה אַחַת לְכָל אֶחָד, דִּכְתִיב, וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיֹנִים, מַשְׁמַע שְׁתֵּי מַתָּנוֹת לִשְׁנֵי עֲנִיִים. וְאֵין מְדַקְדְּקִים בִּמְעוֹת פּוּרִים, אֶלָּא כָּל הַפּוֹשֵׁט יָד לִטּוֹל, נוֹתְנִים לוֹ. וּמִי שֶׁהוּא בְּמָקוֹם שֶׁאֵין שָׁם עֲנִיִים, יְעַכֵּב אֶת הַמָּעוֹת אֶצְלוֹ, עַד שֶׁיִזְדַּמְּנוּ לוֹ עֲנִיִים אוֹ יִשְׁלָחֵם לָהֶם.

ד

גַּם הַנָּשִׁים חַיָבוֹת בְּמִשְׁלוֹחַ מָנוֹת וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיוֹנִים. מִשְׁלוֹחַ מָנוֹת, תִּשְׁלַח אִשָּׁה לְאִשָּׁה וְאִישׁ לָאִישׁ. אֲבָל מַתָּנוֹת לָאֶבְיוֹנִים, יְכוֹלָה גַּם אִשָּׁה לִשְׁלוֹחַ לָאִישׁ, וְכֵן בַּהֵפֶךְ. קְצָת נָשִׁים סוֹמְכוֹת עַל בַּעֲלֵיהֶן שֶׁהֵם שׁוֹלְחִים גַּם בִּשְׁבִילָן, וְאֵינוֹ נָכוֹן, אֶלָּא יֵשׁ לְהַחְמִיר.

ה

חַיָבִים לֶאֱכוֹל וְלִשְׁתּוֹת וְלִשְׂמוֹחַ בַּפּוּרִים. גַּם בְּלֵיל אַרְבָּעָה עָשָׂר יִשְׂמַח וְיַרְבֶּה קְצָת בִּסְעוּדָה. וּכְשֶׁחָל בְּמוֹצָאֵי שַׁבָּת, אַף שֶׁצָּרִיךְ לַעֲשׂוֹת בַּשַׁבָּת סְעוּדָה שְׁלִישִׁית, יְמַעֵט קְצָת בַּאֲכִילָתוֹ בַּיוֹם, לִתֵּן מָקוֹם לִסְעוּדַת לֵיל פּוּרִים. וּמִכָּל מָקוֹם בַּסְּעוּדָה שֶׁעוֹשִׂין בַּלַּיְלָה, אֵין יוֹצְאִין יְדֵי חוֹבָתָן, דְּעִקַּר הַסְּעוּדָה מִצְוָתָהּ שֶׁתְּהֵא בַיוֹם, דִּכְתִיב, יְמֵי מִשְׁתֶּה. וְיֵשׁ לְהַדְלִיק נֵרוֹת דֶּרֶךְ שִׂמְחָה וְיוֹם טוֹב גַּם כְּשֶׁעוֹשִׂים הַסְּעוּדָה בַיוֹם. וְגַם בְּלֵיל חֲמִשָּׁה עָשָׂר, צָרִיךְ לִשְׂמוֹחַ קְצָת. גַם מַתָּנוֹת לָאֶבְיוֹנִים וּמָנוֹת לְרֵעֵהוּ, צָרִיךְ לִהְיוֹת בַּיוֹם. וּמִשׁוּם דִּטְרִידֵי בְּמִשְׁלוֹחַ מָנוֹת, עוֹשִׂים מִקְצָת סְעוּדָה בַּלָיְלָה. וּמִתְפַּלְּלִים מִנְחָה בְּעוֹד הַיוֹם גָּדוֹל, וְעושִׁין אֶת הַסְּעוּדָה לְאַחַר מִנְחָה. וּצְרִיכִין לַעֲשׂוֹת עַל כָּל פָּנִים רֹב הַסְּעוּדָה בַּיוֹם. וּכְשֶׁחָל בְּעֶרֶב שַׁבָּת, עוֹשִׂין אוֹתָהּ בְּשַׁחֲרִית, מִפְּנֵי כְּבוֹד שַׁבָּת. וְטוֹב לַעֲסֹק קְצָת בַּתּוֹרָה קֹדֶם שֶׁמַּתְחִיל הַסְּעוּדָה. וְסֶמֶךְ לַדָּבָר, לַיְהוּדִים הָיְתָה אוֹרָה, וְדָרְשֵׁינָן, אוֹרָה, זוֹ תּוֹרָה. יֵשׁ אוֹמְרִים, שֶׁיֵשׁ לֶאֱכֹל מִינֵי זֵרְעוֹנִין בַּפּוּרִים, זֵכֶר לְזֵרְעוֹנִין שֶׁאָכְלוּ דָנִיאֵל וַחֲבֵרָיו בְּבָבֶל, וְזֵכֶר לְזֵרְעוֹנִין שֶׁאָכְלָה אֶסְתֵּר. דְּאִיתָא בַגְּמָרָא, וַיְשַׁנֶּהָ וְאֶת נַעֲרוֹתֶיהָ לְטוֹב, שֶׁהֶאֱכִילָהּ זֵרְעוֹנִים. (דִּינֵי עַל הַנִּסִּים בְּבִרְכַּת הַמָּזוֹן, עַיֵן סִימָן מד סָעִיף טז, יז).

ו

כֵּיוָן שֶׁכָּל הַנֵּס הָיָה עַל יְדֵי הַיַיִן, וַשְׁתִּי נִטְרְדָה בְּמִשְׁתֵּה הַיַיִן וּבָאָה אֶסְתֵּר בִּמְקוֹמָהּ, וְכֵן עִנְיַן הָמָן וּמַפַּלְתּוֹ הָיָה עַל יְדֵי יַיִן, לָכֵן חִיְבוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, לְהִשְׁתַּכֵּר בַּיַיִן, וְאָמְרוּ, חַיָב אֱנָשׁ לְבַסּוּמֵי בַּפּוּרְיָא עַד דְּלָא יֵדַע בֵּין אָרוּר הָמָן לְבָרוּךְ מָרְדְּכָי. וְלַפָּחוֹת יִשְׁתֶּה יוֹתֵר מֵהֶרְגֵּלוֹ, כְּדֵי לִזְכֹּר אֶת הַנֵּס הַגָּדוֹל, וְיִישָׁן. וּמִתּוֹךְ שֶׁיָשֵׁן, אֵינוֹ יוֹדֵעַ בֵּין אָרוּר הָמָן לְבָרוּךְ מָרְדְּכָי. וְאוּלָם מִי שֶׁהוּא חָלוּשׁ בְּטִבְעוֹ, וְכֵן מִי שֶיוֹדֵעַ בְּעַצְמוֹ שֶׁעַל יְדֵי כֵן יְזַלְזֵל חַס וְשָלוֹם בְּאֵיזוֹ מִצְוָה, בִּבְרָכָה, אוֹ בִּתְפִלָּה, אוֹ שֶׁיָבוֹא חַס וְשָׁלוֹם לְקַלּוּת רֹאשׁ, מוּטָב שֶׁלֹּא יִשְׁתַּכֵּר, וְכָל מַעֲשָׂיו יִהְיוּ לְשֵׁם שָׁמָיִם.

ח

אֵין לַעֲשׂוֹת מְלָאכָה בַּפּוּרִים. וּמִי שֶׁעושֶׁה בוֹ מְלָאכָה, אֵינוֹ רוֹאֶה מֵאוֹתָהּ מְלָאכָה סִימָן בְּרָכָה לְעוֹלָם. וְעַל יְדֵי גוֹי, מֻתָּר. וּמֻתָּר לַעֲסֹק בִּפְרַקְמַטְיָא. וְכֵן מֻתָּר לִכְתֹּב אֲפִלּוּ אִגֶּרֶת שָׁלוֹם, וְכֵן חוֹבוֹתָיו וְכָל דָּבָר שֶׁאֵינוֹ צָרִיךְ עִיוּן גָּדוֹל, וְכָל שֶׁכֵּן לִכְתֹּב דְּבַר מִצְוָה אוֹ לַעֲשׂוֹת שְׁאָר דְּבַר מִצְוָה. וְכֵן לְצֹרֶךְ פּוּרִים, מֻתָּר לַעֲשׂוֹת אֲפִלוּ מְלָאכוֹת גְּמוּרוֹת.

ט

יוֹם חֲמִשָּׁה עָשָׂר בַּאֲדָר נִקְרָא אֶצְלֵנוּ שׁוּשַן פּוּרִים. אֵין אוֹמְרִים בּוֹ תַחֲנוּן, וְלֹא אֵל אֶרֶךְ אַפַּיִם, וְלֹא לַמְנַצֵּחַ. וְאָסוּר גַּם כֵּן בְּהֶסְפֵּד וְתַעֲנִית. וְנוֹהֲגִין בּוֹ קְצָת מִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה, אֲבָל אֵין אוֹמְרִים עַל הַנִּסִּים. וּמֻתָּרִין לַעֲשׂוֹת בּוֹ נִשּׂוּאִין, כֵּיוָן שֶׁאֵין אָנוּ קוֹרִין בּוֹ אֶת הַמְּגִלָּה. אֲבָל בְּיוֹם שֶׁקּוֹרִין אֶת הַמְּגִלָּה, שֶאָז עִקַּר הַשִּׂמְחָה, אֵין עושִׂין בּוֹ נִשּׂוּאִין, מִשּׁוּם דְּאֵין מְעָרְבִין שִׂמְחָה בְּשִׂמְחָה.

י

יוֹם אַרְבָּעָה עָשָׂר וַחֲמִשָּׁה עָשָׂר שֶׁבַּאֲדָר הָרִאשׁוֹן גַּם כֵּן אֵין אוֹמְרִים בָּהֶם לֹא תַחֲנוּן, וְלֹא אֵל אֶרֶךְ אַפַּיִם, וְלֹא לַמְנַצֵּחַ, וַאֲסוּרִין בְּהֶסְפֵּד וְתַעֲנִית. וּבְיוֹם אַרְבָּעָה עָשָׂר, מַרְבִּים קְצָת בִּסְעוּדָה.

 

שאלות



  1. לכמה אנשים מינימום חייבים לשלוח מנות בפורים?

  2. כמה סוגי מאכלים (=מנות/מתנות) חייב להיות מינימום בכל משלוח מנות?

  3. איזה מצוה יותר חשובה: משלוח מנות / מתנות לאביונים / משתה ושמחה?

  4. איזה מאכלים אינם נחשבים כמשלוח מנות?

  5. אדם שאין לו כסף (=עני), האם גם הוא צריך לתת "מתנות לאביונים"?

  6. מה יעשה אדם שנמצא במקום שאין בכלל עניים? איך הוא יתן "מתנות לאביונים"?

  7. האם נשים גם חייבות במצוות משלוח מנות ומתנות לאביונים?

  8. האם אשה יכולה לסמוך על בעלה שישלח משלוח מנות במקומה ויוציא אותה ידי חובה?

  9. מתי עושים את סעודת פורים?

  10. מנין שצריך לפתוח את סעודת פורים בדברי תורה?

  11. מדוע נוהגים לאכול זרעונים (אזני המן עם פרג) בפורים?

  12. מדוע חייבו רבותינו לשתות יין בפורים?

  13. כיצד יכול אדם לקיים את המשפט "עד דלא ידע בין ברוך מרדכי לארור המן"?

  14. האם מותר לעשות מלאכה ולכתוב בפורים?

  15. כאשר ישנה שנה מעוברת, האם הלכות מיוחדות בנוגע לי"ד וט"ו אדר ראשון?


 

בהצלחה רבה
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

מטלה בחסידות: רשע וטוב לו רשע ורע לו

תלמידים יקרים!

הפעם נלמד את נושא "רשע וטוב לו רשע ורע לו" בעבודת ה'. כנסו לקישור המצורף

https://school.kotar.cet.ac.il/KotarApp/Viewer.aspx?nBookID=103660622&nTocEntryID=103662373#85.5993.2.none

עליכם לקרוא את עמודים 91-98 ולבצע את המשימות הנדרשות.

בהצלחה רבה

נביא

יהושע פרק ט: הגבעונים


https://youtu.be/R2V6l7E41vc

תקציר יהושע פרק ט:

הפרק נפתח בתמונה כללית המציגה את עם ישראל כאיום ממשי על עמי כנען - כל המלכים בכנען מתקבצים יחד כדי להילחם בישראל: "וַיִּתְקַבְּצוּ יַחְדָּו לְהִלָּחֵם עִם יְהוֹשֻׁעַ וְעִם יִשְׂרָאֵל פֶּה אֶחָד" (ב).

הערמת יושבי גבעון על ישראל וכריתת ברית עמם (ג-טו)

כמו מלכי כנען, גם יושבי גבעון שמעו את מעשי ישראל ביריחו ובעי, ורצו שישראל לא יפגעו בהם. כמובן שאם הם היו באים כך סתם כדי לכרות ברית, ישראל לא היו מקבלים אותם, ולכן הם התחפשו ("וַיִּצְטַיָּרוּ") והציגו את עצמם כאנשים שבאו מארץ רחוקה "מֵאֶרֶץ רְחוֹקָה בָּאנוּ וְעַתָּה כִּרְתוּ לָנוּ בְרִית" (ו). אמנם עם ישראל חוששים שהם מארץ קרובה, אך החשש מתפוגג במהרה, "וַיַּעַשׂ לָהֶם יְהוֹשֻׁעַ שָׁלוֹם וַיִּכְרֹת לָהֶם בְּרִית לְחַיּוֹתָם וַיִּשָּׁבְעוּ לָהֶם נְשִׂיאֵי הָעֵדָה" (טו). הכתוב מדגיש ש"אֶת פִּי ה' לֹא שָׁאָלוּ" (יד).

גילוי המזימה ונתינת הגבעונים כחוטבי עצים ושואבי מים (טז-כז)

לאחר שלושה ימים, ישראל מגלים שאלו שכרתו עמם ברית הם קרובים, מהעיר גבעון. יהושע מנסה לברר עם הגבעונים מדוע הם רימו אותם והם עונים תשובה כנה: "וַנִּירָא מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵינוּ מִפְּנֵיכֶם וַנַּעֲשֵׂה אֶת הַדָּבָר הַזֶּה" (כד). מכיוון שהברית נעשתה בשבועה, לא ניתן לפגוע בגבעונים והפתרון הוא להפוך אותם לחוטבי עצים ושואבי מים "לָעֵדָה וּלְמִזְבַּח ה' עַד הַיּוֹם הַזֶּה אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחָר" (כז).

 

דף עבודה: משימה בנביא טו כסלו יהושע ט

שיעור מדעים קישור קבוע

להיכנס עם שם ומשפחה בעברית

Join Zoom Meeting
https://edu-il.zoom.us/j/9504433472?pwd=aGVLZFFkT0NRTFNxeFVyS2VieTFrZz09

Passcode: 112233
  • 1
  • 2

קישור זום לשיעור חברה


https://edu-il.zoom.us/j/5146747189


 


תלמידים יקרים שלום
אני שמח מאוד להתחיל ללמד אתכם גאוגרפיה,



לכבוד חודש כסלו שבו כמובן חל חג החנוכה, וכפתיחה לשיעורים שלנו אני שולח לכם חידון טריוויה העוסק בגאוגרפיה ובחג החנוכה יחד, מאתר אופק.

קישור ישיר-


תלמידים יקרים שלום רב,

היום נלמד פרופורציה

הקשור לזום הוא

https://edu-il.zoom.us/j/4457660643?pwd=WXUzNE1SSGNRb0Vad1l0WlVRSy80QT09

הדפים שנעבוד עליהם בשיעור ולאחר מכן בבית הם 60-61

בהצלחה
  • 1
  • 2
  • 3

קישור זום לשיעור פרשת שבוע


https://edu-il.zoom.us/j/5146747189


 






Loader
Loading...




EAD Logo
Taking too long?



Reload Reload document

|

Open Open in new tab




הורדה






Loader
Loading...




EAD Logo
Taking too long?



Reload Reload document

|

Open Open in new tab




הורדה






Loader
Loading...




EAD Logo
Taking too long?



Reload Reload document

|

Open Open in new tab




הורדה

תלמידים יקרים שלום רב

לכבוד חג טו בשבט-

היום בשיעור מדעים נלמד על הנפלאות שברא הקב"ה כדי לספק מים גם לעלים הנמצאים בצמרות העצים הגבוהים

"המשאבות של העצים"

חשוב שכל תלמיד יכין לקראת השיעור את הציומשימה לטו בשבט- משאבות של עציםד הבא:

דף נייר

מספריים

קערית / כוס

טושים צבעוניים

מים

 

הקישור לשיעור:

https://edu-il.zoom.us/j/9504433472?pwd=aGVLZFFkT0NRTFNxeFVyS2VieTFrZz09

Passcode: 112233

גאוגרפיה

שיעור גאוגרפיה קישור קבוע

להיכנס עם שם ומשפחה בעברית

Join Zoom Meeting
https://edu-il.zoom.us/j/9504433472?pwd=aGVLZFFkT0NRTFNxeFVyS2VieTFrZz09

Passcode: 112233
  • 1
  • 2

תלמידים יקרים,


היום נלמד על חלוקה ביחס נתון


הקשור לשיעור https://edu-il.zoom.us/j/4457660643?pwd=WXUzNE1SSGNRb0Vad1l0WlVRSy80QT09


להעמקה ניתן לצפות בסרטון הבא


https://www.youtube.com/watch?v=u7k1evDs78A


לאחר מכן נתרגל את הנושא מתוך ספר הלימוד עמודים 5,6


בהצלחה


תלמידים יקרים,

היום נלמד על משמעות היחס

להעמקה ניתן לצפות בסרטון הבא

https://www.youtube.com/watch?v=u7k1evDs78A

לאחר מכן נתרגל את הנושא מתוך ספר הלימוד עמודים 2,3

בהצלחה

תלמידים יקרים שלום רב,

היום נלמד פרופורציה

הקשור לזום הוא

https://edu-il.zoom.us/j/4457660643?pwd=WXUzNE1SSGNRb0Vad1l0WlVRSy80QT09

הדפים שנעבוד עליהם בשיעור ולאחר מכן בבית הם 60-61

בהצלחה

שעות המערכת:

שיעור 1: 10:15 - 9:30
שיעור 2: 11:00- 10:30
שיעור 3: 11:30-12:00
שיעור 4: 12:30-13:00
שיעור 5: 13:30-14:00

קישור קבוע לשיעורי גמרא, תורה, נביא ופרשת שבוע.
https://edu-il.zoom.us/j/5146747189


מנהל - הרב דוד קסטנבוים
0527707125

רכז החטיבה והמורה לאנגלית - הרב ישראל אוחנה
058.7704457

יועץ חינוכי - דן ביבס
052.6941070

מחנך - הרב ברוך שלום מיפעי
(תורה, נביא, גמרא, הלכה, חסידות ופר"ש)

המורה אילן איבגי
(מתמטיקה)
052.8378306

המורה איציק אסרף
(ספורט)
052.7707129

המורה אברהם שוורץ
(מדעים, לשון)
050.7317469

מזכירות (ורד)
08.9577912