רשת חינוך חבד

אתרי הרשת:

בשדה החינוך גן חב"ד מעלין בקודש שלהבות חב"ד

ברוכים הבאים

כפר חבד-אור שמחה


הכוונה להתמודדות הורית בתקופת הקורונה




ע”י הגב’ ציפי אהרונוב מטפלת רגשית ומדריכת מוגנות בת”ת





חסינות


נוגה פרנק פולגר , מטפלת רגשית ומדריכת הורים. טל: 050-639-2653




שוב מהרהרת ומתחברת לחסינות,

נזכרת בשיחה בחדר הטיפולים והנה חסינות חוזרת להיות נוכחת.

חסינות והסתרה,

מה הקשר, הכיצד,

כשאני בוחרת כהורה לא לשתף את ילדי במשברים, (בהתאם לגיל וליכולת שלהם כמובן), אני מונעת מהם, ומעצמי במקביל, התמודדות.

ומהי אותה התמודדות, מפגש עם החיים, עם רגעי כאב ותסכול, רגעי לחץ ופחד,

ברגע שאני בוחרת במודע לא לערב אותם, אני עוצרת את היכולת של שנינו להכיר ברגשות אלה.

אני רוצה בכל ליבי להגן על ילדי,

לחסוך מהם סבל ומצוקה,

אך, בלי שתכננתי יצרתי מפלצת גדולה בהרבה.

וזאת למה?

כי ברגע שבחרתי לא לשתף ואף

לעשות מאמצים ולהסתיר את המצוקה, היא לא באמת נעלמה.

ונגיד שפתרתי את המשבר של אותו רגע, רוב הסיכויים שאפגוש אותו או את ׳אח שלו׳ כעבור זמן כלשהו.

ואז,

מה עושים שוב מסתירים ומחביאים שילדי לא ידעו, או שהחברה סביבי לא תגלה, כי אם יגלו יחשבו עלי כך… וכך… ומה יהיה…

מה שבמקרה כזה אנו, ההורים שרוצים להגן עושים, זה בעצם מפחיתים את היכולת של ילדינו להתמודד, מגבירים את הווליום הפנימי של החרדה.

אז הצלחתם להבין כיצד הסתרה וחסינות מתחברות להן.

נושמת

מתחברת

מודה על הרגע.


סטודיו פתוח / יהודית וגנר, מטפלת באמנות




מידי שבוע, תלמידי מגמת אמנות הצעירים, נכנסים לשעת יצירה ב’סטודיו הפתוח’.

הסטודיו הפתוח מתבסס על גישת ‘art as therapy’ – אמנות כטיפול.


גישת הסטודיו הפתוח מתבססת על ההנחה שעצם יצירת האמנות והמגע בחומרים היא תהליך מרפא. הפעולה היצירתית מאפשרת העלאת תכנים אישיים ועיבודם, גם ללא עיבוד מילולי. היצירה מאפשרת ביטוי של העצמי האמיתי, הגמשת התפקוד הנפשי ליצירתיות ולבריאות הנפשית.למעשה, במרחב משותף אחד יכול כל ילד ליצור בחומרים שונים וטכניקות שונות. הכלים האמנותיים מותאמים באופן אישי ליוצר ולהעדפותיו; לכל אחד יש את הניסיון שלו ואת הצורך שלו בהכוונה.


יש כאלו שמחכים שאני אתפוס את המכחול ואגיד להם מה לעשות על הציור שלהם, ויש כאילו שעצם הרעיון שאגע להם בעבודה קשה להם. יש ילדים שצריכים שאתן להם רעיון ואכוון ואחרים פשוט מתחילים ליצור. בצד החדר, מונח בופה חומרים עשיר וכל ילד בוחר באיזה חומר הוא בוחר לעבוד היום. מדי פעם אנחנו בוחרים נושא והילדים מקבלים השראה מתמונות, מילים ואפילו אחד מהשני.


בסטודיו הפתוח, הדגש הוא על התהליך ולא על התוצר. אנחנו לא מחפשים ‘יצירה יפה’ ולא נחמיא לילד שעבודתו יפה אלא נעריך את ההשקעה, נקשיב לסיפור שעולה, ננסה יחד להעמיק בבחירת הצבעים והחומרים. לסיום, הילדים בוחרים אם לקחת את העבודה הביתה או להשאיר בארון.


אז אם הבן שלך חזר הביתה עם עבודה, קחו רגע להתבונן. יש פה סיפור, מחשבה, תהליך. אל תמהרו לומר שזה יפה או מושלם. תהיו סקרניים, שאלו שאלות פתוחות ותתפלאו לגלות עולם ומלואו.




 






מתעניינים ורוצים פרטים?
חגי דולב יועץ חינוכי 052-4566595
תלמידי רשת אהלי יוסף יצחק מקדישים את הלימוד מתפללים ואומרים פרקי תהילים לרפואתם הקרובה והמהירה של חיים דקל בן ורד  |  הרב יצחק בן אסתר מלכה לאה   |  בתוך שאר חולי עמו ישראל
שינוי גודל גופנים