משפחת אור מנחם
ערד-בנות
- 1
- 2
- 3
- 4
הכרת האותיות היא מיומנות בסיסית במוכנות לכיתה א'.
כדאי לתלות לוח אותיות בחדר. לשנן ולחזור ולשנן.
שימו לב שבבית ספרנו אנו מקפידות להתייחס לאות בּ ולאות ב כשתי אותיות שונות וכן בשאר הדגושות והרפות.
בשיר הבא אין הבחנה בין האות בּ לאות ב וכן בין שאר הדגושות והרפות. כדאי לציין את זה בפני הבנות כטעות בשיר. כך הן תלמדנה לזהות את הטעות בשירים נוספים בהן תתקלנה ותחזקנה את ההבחנה בין הדגושות לרפות.
משחק דאבל
מזהים וסופרים
משחק זיכרון
נדפיס אותיות פעמיים ונשחק זיכרון :-)
נדאג לציין את שם האות שגילינו בזמן המשחק
הסרטון הבא נערך עבור ילדות המתקשות בזכירת שמות האותיות בכיתה א'.
כמובן, שבשלה הגן אי הכרת אות אינה נחשבת קושי, אולם הטיפים שבהמשך הסרטון מצוינים ללמידת אותיות כהכנה לכיתה א'.
- 1
- 2
- 3
בשלות מוטורית חשובה יותר מהכל בהכנה לכיתה א'.
חומר למידה ניתן להשלים, אולם חשוב שהגוף יהיה מוכן ללמידה.
בלשונית כאן תוכלו למצוא טיפים, תרגילי מוכנות ועוד.
והדבר הראשון והחשוב מכל-
קבעו עכשיו תורים לבדיקות שמיעה, ראייה ומיקוד ראייה.
מוטוריקה ותחושה
רעיונות לתרגילים ופעילויות לחיזוק המוטוריקה והתחושה כדי שיהיה לנו קל בכיתה א'
גלגל מוטוריקה מקוון
גלגל מוטוריקה גסה מקוון
גלגל תחושה מקוון
height="360" >
- 1
- 2
משחקי שפה ומודעות פונולוגית יכולים להשתלב בכל שלב בסדר היום שלנו.
במהלך הנסיעה, באמבטיה,
בארוחת הערב, או לפני השינה.
תמיד נוכל להתחרות במשימות כמו:
* מי מוצא בחדר משהו שמתחיל בצליל לָ?
* מי מוצא חרוז למילה שלום?
* מי הראשון שמגלה כמה צלילים יש במילה שבת?
נוכל לשלב מודעות פונולוגית עם עבודה חושית ומוטורית:
* כמה גרביים נתלה? בואו נספור כמה צלילים יש במילה גרביים.
* מכירים חרוז למילה חול? בואו נצייר אותו באצבע על החול.
* באיזו אות מתחילה חלה? בואו נקלע את החלה בצורת האות ח.
- 1
- 2
8 מפגשים מיוחדים ומעשירים לבנות שלכם על מה שקשור בהכנה לכיתה א'.
הרישום לשנה זו הסתיים
- 1
- 2