רשת חינוך חבד

אתרי הרשת:

בשדה החינוך גן חב"ד מעלין בקודש שלהבות חב"ד

ברוכות הבאות לשנת הלימודים התשפ"א

חולון-בנות

שיעורי בית אמירים/ הלחם:



  • חובה:


להכין מידע על תת הנושא של הלחם לפי תת הנושא שבחרת.


לכתוב את המידע בקצרה בלוח הפאדלט בקישור הבא: https://padlet.com/rlessoff2/xgjiwgzdunvjvqg6


ולהוסיף תמונה מתאימה. במהלך השיעור הבא תתבקשי להציג את המידע לבנות הקבוצה.


התכונני להצגה ברורה, קצרה ומעניינת.


במידה ואין לך גישה ללוח, ניתן לשלוח למורה רחל לאה את המידע על תת הנושא שלך + תמונה בווטסאפ או במייל והיא תעלה את זה ללוח הפאדלט השיתופי.



  • רשות:


הביאי מתכון לאפיית סוג של לחם + תמונה.


על המתכון להיות מתכון שמשהו במשפחתך ניסה בעבר.


הביאי את מקור המתכון, החומרים, התהליך ותמונה של התוצר. ניתן להציג בשקופית או כתמונה.


שלחי למורה מראש למייל rlessoff2@gmail.com  או לווטסאפ 058-7098364 את המתכון או הכיני את המתכון על המחשב עליו את תשבי בשיעור כדי לשתף את הכיתה.


בין כל המתכונים יערכו בחירות איזה מתכון נכין בשיעור אחר כך.


בעזרת ה’ בשיעור הבא נכין במסגרת הלימודים על התפחה ע”י שמרים


לחם גרוזיני.


 


מצורפים כאן הכלים והחומרים להכין:


1 ק”ג קמח מנופה (קני קמח מנופה כבר או נפי לפני השיעור ושמרי בהקפאה)


1.5 כפות מלח


1.5 כפות שמרים יבשים / 50 גרם שמרים טריים.


3 כפות שמן


2.75 כוסות מים פושרים


 


כלים:


קערה


מגבת או ניילון נצמד


מיקסר ללישה (לא חובה)


כף


תבנית


קערה קטנה נוספת עם מים


תלמידה יקרה,


בהמשך ללימוד על ממלכת הפטריות ובתוכם השמרים, לפנייך שיעור ללמידה עצמאית בנושא תסיסת שמרים עם משוב למורה בסוף השיעור.


 



  1. צפי בסרטון הניסוי – ממליצה לנסות לעשות את הניסוי בעצמך במקביל.



 


2. עני על שאלות 1-6 בדף מלווה ניסוי שקיבלת בכיתה. (הדף מצורף לך כאן גם כן להדפסה/ להורדה. את יכולה להוריד ולענות בוורד)


3. קראי את קטעי המידע ושערי אלו גורמים נוספים יכולים להשפיע על התסיסה/ קצב התסיסה. עני את השערותייך בשאלה 7 בדף.


4. מלאי את המשוב למורה. למילוי המשוב לחצי כאן, אשמח גם לקבל צילום של הדף המלווה למייל או לווטסאפ. rlessoff2@gmail.com 0587098364


לכל שאלה את יכולה לפנות אלי בהודעה / בטלפון בין השעות 15.30-18.00/ 20.00-21.00


 


קטעי המידע לעזר לשאלה 7:


הכל על שמרים מאת ענת סלע 16 בדצמבר 2015


שמרים – מה זה בכלל?


שמרים הם פטריות חד תאיות ההופכות סוכר ועמילן לבועות דו תחמוצת הפחמן ואלכוהול, דבר ההופך אותם לבעלי ברית שימושיים ביצור לחמים, בירה, יין, שמפניה ועוד. שמרים שימשו את האדם בתרבויות עתיקות שונות, אך היה זה הרוקח לואי פסטר, שבאמצע המאה ה-18 הצליח להבין ולפצח את הקוד הסודי של מערכת היחסים בין השמרים לתפיחה. הבנה מדעית זו היא שפרצה את הדרך לפיתוח תעשייתי של ענף השמרים.


ישנם מספר סוגי שמרים: שמרי אפייה שהופכים את הסוכר לבועות דו תחמוצת הפחמן הנלכדות בבצק. בועות אלה הן גם הגורמות לתפיחה ולמרקם הקל והאוורירי בתום האפייה. בתהליך התפיחה נוצר גם אלכוהול שנשרף בתנור, בזמן האפייה. השמרים משחקים תפקיד ראשי גם בתעשיית האלכוהול בו הם מפרקים את הסוכר לאלכוהול ובמקרים מסויימים, כמו בייצור בירה ושמפניה, אף מייצרים את הבועות האופיינות. גם כאן קיימים סוגים שונים כשכל סוג מתאים לווריאציה אחרת של משקה אלכוהולי ומקנה לו טעם ואופי שונים


עבודה עם שמרים


שמרים נמכרים גם בקוביות וגם כגרגרים בעובי משתנה, כאשר שמרים מכל סוג רגישים מאד למים, לחות ואוויר. את התסיסה שלהם מייצרים שאר המרכיבים בתערובת: הקמח, המים, הסוכר, המלח והאוויר. השמרים ניזונים מעמילנים ומסוכר. ברגע שמערבבים שמרים עם קמח וסוכר, השמרים מתחילים ל”התעורר” לחיים. מלח, שומן (שמן, חמאה, חלמונים) – במגע ישרים עם שמרים – יגרמו לבצק לא לתפוח. מלח ושומן הם “האוייבים” של השמרים במגע ישיר. בנוסף, טמפרטורה נעימה וחמימה גורמת לשמרים לתפוח, טמפרטורה גבוהה עלולה להרוס את הבצק. לשמרים טריים ויבשים כדאי להשתמש במים פושרים. לשמרים יבשים כדאי להשתמש בטמפרטורה של 40 מעלות צלסיוס – קצת יותר מפושרים. התנאי הבסיסי ביותר בעבודה עם שמרים והוא להביא אותם תמיד לטמפרטורת החדר בטרם השימוש.


קמח לאפיית לחמים כדאי להשתמש במה שנהוג לכנות “קמח קשה” או בכינוי החיבה שלו “קמח לחם”. זה עשוי חיטה קשה ועשיר בחלבונים (גלוטן).


מלח משפיע על אפקטיביות השמרים. בלעדיו, השמרים יתפחו מהר מדי וללא שליטה. המלח תורם גם ליציבות הבצק.


מים מסייעים לאחד את העיסה ובזכותם הלגלוטן המצוי בקמח מצליח להפתח ולהתגמש. ניתן להשתמש במי ברז אולם אל תשתמשו במים אותם לא הייתם שותים.


סוכר גם הוא מרכיב מזון עיקרי בתזונת השמרים. כמויות סוכר מוגברות יאטו את פעולת השמרים. הוספת שומן לעיסה תתרום לעושר הלחם.


נוזלים אחרים יוגורט, ריוויון, שמנת חמוצה, שמנת, גבינות נוזליות, מיצי פירות וכדומה, כל אלה יוסיפו לחות ועושר טעמים (לא בהכרח רצויים). מאחר וזמן ואיכות התפיחה הם המשפיעים על טעמי הלחם, מרקמו, צורתו וצבעו.


 


בהצלחה רבה:-)


המורה רחל לאה


שלום יקרה,


כהכנה לשיעור הורידי את הקובץ הבא למחשב/ לפלאפון🤩


מחכה לך💖


מרכז-למידה-אינטלגנציות-פורים


המורה מושקא


  • 1

בנות כיתות ה’-ז’ היקרות!


היום לא נוכל להיפגש


אבל, מחכה לכן משימה (לא להתרגש..)


בגוון פורימי..קצת אחר..


בטוחה שאת התשובה,


לא תצטרכו לאלתר..


אז קחי עיפרון ומחברת,


ועם חשיבה ויצירתיות


את תצליחי! את נהדרת!!!


מחכה לצילום המשימה שלך!


בהצלחה!!!


את המשימה יש להגיש עד היום-רביעי בשעה 8.


למייל:


B523017770@GMAIL.COM


משימה באמירים- תרבות ושליחות



1. התבונני בתמונה המצורפת.

2. הכיני ראיון (עם לפחות 20 שאלות )עם השליח בשכונה אודות פרטי המודעה.

3. בצעי עריכה לראיון עפי סיכום השיעור הקודם.

4. הכיני מודעה שתענה על הצרכים של מצוות פורים לאנשי השכונה בה את מתגוררת.

5. שלחי למייל שלי:

א. את הראיון.

ב. את המודעה.

העבודה אינה נעשית בזוגות.

בהצלחה!

 

 

 

תרבות ושליחות מסביב לעולם – ימי רביעי בשעה 15.00 עם המורה פרלה אלפרוביץ

לכניסה לשיעור לחצי כאן

תלמידות יקרות, שימו לב! בשבועות הקרובים לא יתקיים קורס אמירים מדע במטבח. במקום כרגע יהיה לכן בימי שלישי קורס מהמם ערכי חברתי עם המורה מושקא מרנץ

לכניסה לקורס מנהיגות לחצי כאן

 

תלמידי רשת אהלי יוסף יצחק מקדישים את הלימוד מתפללים ואומרים פרקי תהילים לרפואתם הקרובה והמהירה של חיים דקל בן ורד  |  הרב יצחק בן אסתר מלכה לאה   |  בתוך שאר חולי עמו ישראל
שינוי גודל גופנים