ברוכים הבאים
בי"ס "חיה מושקא" - חב"ד בנות נתניה
- 1
- 2
בוקר טוב,
גם היום נלמד מרחוק.
ניפגש בשעה 9:30 למפגש בקישור הקבוע.
יש לבוא עם סידור ומטבע לצדקה.
השיעורים להיום:
- ז' מרחשון – טקסט. יש לקרוא ולענות על השאלות במחברת.
- ניסוי. יש לערוך את הניסוי ולשלוח תמונה למורה
ז' מרחשון טקסט
יש לקרוא את הטקסט ולענות על השאלות במחברת
ניסוי לז' מרחשוון
- 1
- 2
ב"ה
תלמידות יקרות,
בשיעור מדעים למדנו כי ה' ברא לבעלי החיים יכולת להתאים עצמם לסביבה ב-2 דרכים:
מבנה גוף - ה' ברא להם גוף המתאים לסביבת החיים שלהם: פרווה עבה ושומן רב לבעלי חיים במקומות קרים, סנפירים וזימים לדגים ועוד.
התנהגות- ה' נתן לבעלי החיים יכולת להתנהג באופן המתאים לסביבה שלהם. בעלי חיים החיים במקומות חיים מוצאים מקום מוצל, חופרים מחילות וכך מסתתרים מהשמש הקופחת.
במשחק הבא משפטים לגבי התאמות של בעלי חיים וסוג ההתאמה. קבעי האם המשפט אמיתי או שקרי.
המשחק לא עבד? לחצי כאן: https://wordwall.net/he/resource/5102209
במשחק הבא עלייך לשייך כל התאמה לבעל החיים המתאים:
המשחק לא עבד? לחצי כאן: https://wordwall.net/he/resource/16045242
במשחק הבא עלייך להתאים כל בעל חיים לסביבת החיים שלו:
המשחק לא עבד? לחצי כאן: https://wordwall.net/he/resource/57320034
ב"ה
https://kahoot.it/challenge/02196495?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1699233993181
למשחק בלייב עם המורה בזמן השיעור, לחצי על הקישור והקישי את הקוד שיופיע על המסך הראשי: https://kahoot.it/
תלמידות יקרות,
למדנו על מאפייני החיים של היצורים החיים:
נהג"ת ת"ה (נשימה, הזנה, גדילה והתפתחות, תנועה, תקשורת, העמדת צאצאים)
מצורף לכן משחק קהוט עם כמה סרטונים חביבים לחזרה על הנושא.
https://kahoot.it/challenge/02196495?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1699233993181
למשחק בלייב עם המורה בזמן השיעור, לחצי על הקישור והקישי את הקוד שיופיע על המסך הראשי: https://kahoot.it/
בהצלחה!
המורה לאה
- 1
ב"ה
מצורפים לכן עמ' 25-26 מהספר מעשה בראשית. קראו על 4 בעלי החיים: החולד, השחף, סרטן החולות והזיקית.
מלאו לכל בעל חיים את כרטיס ההתאמות בדף שקיבלתן (מי שלא קיבלה / איבדה וכו' - ניתן להדפיס את הדף - מהקובץ או לכתוב במחברת).
שימו לב, לכל בעל חיים כמה התאמות. עליכן לכתוב דוגמה אחת להתאמת מבנה גוף ודוגמא אחת להתאמה בהתנהגות.
סיימת? מעולה!
תוכלי לשחק במשחקים מיום שלישי ולתרגל עוד.
בהצלחה!
המורה לאה
תלמידות יקרות,
מצורפים לכן עמ' 25-26 מהספר מעשה בראשית. קראו על 4 בעלי החיים: החולד, השחף, סרטן החולות והזיקית.
מלאו לכל בעל חיים את כרטיס ההתאמות בדף שקיבלתן (מי שלא קיבלה / איבדה וכו' - ניתן להדפיס את הדף - מהקובץ או לכתוב במחברת).
שימו לב, לכל בעל חיים כמה התאמות. עליכן לכתוב דוגמה אחת להתאמת מבנה גוף ודוגמא אחת להתאמה בהתנהגות.
סיימת? מעולה!
תוכלי לשחק במשחקים מיום שלישי ולתרגל עוד.
בהצלחה!
המורה לאה
- 1
ב"ה
https://kahoot.it/challenge/08604749?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422264286
https://www.canva.com/design/DAF3YGFB-9Y/ZB3mhbwi8gT3gWTgyFPW5A/view?utm_content=DAF3YGFB-9Y&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor
הבחנה בין מאפייני חיים לצרכי קיום:
https://kahoot.it/challenge/0389548?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422444329
מאפייני חיים משחק 1:
https://kahoot.it/challenge/08445676?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422549035
מאפייני חיים המשך:
https://kahoot.it/challenge/02649213?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422596190
תלמידות יקרות,
לקראת המבחן במדעים
א. חשוב לזכור את מאפייני החיים: נהג"ת ת"ה (נשימה, הזנה, גדילה והתפתחות, תנועה, תקשורת והעמדת צאצאים)
וגם את המאפיין הפרשה- היכולת שה' ברא לגוף לנקות ולפלוט את הפסולת שבו (זיעה, נזלת, שירותים ועוד).
חשוב לשים לב שמאפייני חיים הם הסימנים של יצור חי, כל יצור שיש בו את כל הסימנים הללו הוא חי. (גם צמחים).
ב. בנוסף, יש ליצורים החיים גם צרכים שבלעדיהם הם לא יוכלו לחיות- צרכי קיום. המצאנו להם את ראשי התיבות: ממחט"ה- מזון ומים, מרחב מחיה, חמצן, טמפרטורה מתאימה, הגנה.
שמנה לב, לא להתבלבל בין מאפייני חיים וצורכי קיום. לדוג': חמצן הוא לא מאפיין חיים אלא צורך. נשימה היא מאפיין חיים.
ג. התאמות בעלי חיים לסביבה- לזהות האם מדובר בהתאמה במבנה גוף או התאמה בהתנהגות.
אני מצרפת לכן כאן:
* דף חזרה למבחן במדעים (מי שאיבדה תוכל להדפיס). במבחן קטע המידע והמשפטים יהיו שונים אך המשימות יהיו אותו הדבר.
*עמודי הספר (למי שלא לקחה את הספר הביתה), כדאי לקרוא קצת- לא צריך לזכור הכל. מאוד כדאי לענות על השאלות בעמ' 30 (משאלה 3))
* משחק קהוט לחזרה על החומר
https://kahoot.it/challenge/08604749?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422264286
* לנושא פעילי יום ופעילי לילה - מצגת שראינו בכיתה (לא צריך לזכור את כל המידע - צריך רק לדעת לתת כמה דוגמאות לבעלי חיים שפעילים בלילה וביום)
https://www.canva.com/design/DAF3YGFB-9Y/ZB3mhbwi8gT3gWTgyFPW5A/view?utm_content=DAF3YGFB-9Y&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor
בהצלחה רבה!
משחקים נוספים לחזרה על החומר:
הבחנה בין מאפייני חיים לצרכי קיום:
https://kahoot.it/challenge/0389548?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422444329
מאפייני חיים משחק 1:
https://kahoot.it/challenge/08445676?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422549035
מאפייני חיים המשך:
https://kahoot.it/challenge/02649213?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422596190