רשת חינוך חבד

אתרי הרשת:

בשדה החינוך גן חב"ד מעלין בקודש שלהבות חב"ד

ברוכים הבאים

בי"ס "חיה מושקא" - חב"ד בנות נתניה

  • 1

ב"ה

תַּלְמִידוֹת יְקָרוֹת,


לִכְבוֹד י"א מַרְחֶשְׁוָן - יוֹם פְּטִירַת רָחֵל אִמֵּנוּ, מְצֹרָפוֹת לָכֵן מְשִׂימוֹת שׁוֹנוֹת עַל רָחֵל אִמֵּנוּ.


1. מִדְרָשׁ מְיֻחָד עַל רָחֵל אִמֵּנוּ בִּזְמַן חֻרְבַּן בֵּית הַמִּקְדָּשׁ.






Loader
Loading...




EAD Logo
Taking too long?



Reload Reload document

|

Open Open in new tab




הורדה


2. קִשּׁוּר לְמִשְׂחַק קַהוּט עַל רָחֵל אִמֵּנוּ.


https://kahoot.it/challenge/01653154?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1698171717130

3. מִשְׂחַק סִדּוּר מִלִּים.


https://wordwall.net/play/5914/359/254

4. תִּפְזֹרֶת- רָחֵל אִמֵּנוּ:




אִם הַמִּשְׂחָק לֹא עוֹבֵד, לַחֲצִי: https://wordwall.net/resource/62752699

5. סִיּוּר וִירְטוּאָלִי בְּקֶבֶר רָחֵל:


https://zadikim360.co.il/tours/tours/zadik/mama_rochel/mama%20rochel.html

שֶׁנִּזְכֶּה לְהַבְטָחַת ה' לְרָחֵל: "וְשָׁבוּ בָּנִים לִגְבוּלָם" בַּגְּאֻלָּה הָאֲמִתִּית וְהַשְּׁלֵמָה תֶּכֶף וּמִיָּד מַמָּשׁ.


הַמּוֹרָה לֵאָה

  • 1

ב"ה

תלמידות יקרות, 


למדנו על מאפייני החיים של היצורים החיים:


נהג"ת ת"ה (נשימה, הזנה, גדילה והתפתחות, תנועה, תקשורת, העמדת צאצאים) 


מצורף לכן משחק קהוט עם כמה סרטונים חביבים לחזרה על הנושא. 


https://kahoot.it/challenge/02196495?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1699233993181

למשחק בלייב עם המורה בזמן השיעור, לחצי על הקישור והקישי את הקוד שיופיע על המסך הראשי:   https://kahoot.it/

בהצלחה!


המורה לאה

  • 1

ב"ה

תלמידות יקרות, 


לקראת המבחן במדעים


א. חשוב לזכור את מאפייני החיים: נהג"ת ת"ה (נשימה, הזנה, גדילה והתפתחות, תנועה, תקשורת והעמדת צאצאים)


וגם את המאפיין הפרשה- היכולת שה' ברא לגוף לנקות ולפלוט את הפסולת שבו (זיעה, נזלת, שירותים ועוד).


חשוב לשים לב שמאפייני חיים הם הסימנים של יצור חי, כל יצור שיש בו את כל הסימנים הללו הוא חי. (גם צמחים).


ב. בנוסף,  יש ליצורים החיים גם צרכים שבלעדיהם הם לא יוכלו לחיות- צרכי קיום.  המצאנו להם את ראשי התיבות: ממחט"ה- מזון ומים, מרחב מחיה, חמצן, טמפרטורה מתאימה, הגנה.


שמנה לב, לא להתבלבל בין מאפייני חיים וצורכי קיום. לדוג': חמצן הוא לא מאפיין חיים אלא צורך. נשימה היא מאפיין חיים.


ג. התאמות בעלי חיים לסביבה- לזהות האם מדובר בהתאמה במבנה גוף או התאמה בהתנהגות.


אני מצרפת לכן כאן:


* דף חזרה למבחן במדעים (מי שאיבדה תוכל להדפיס).  במבחן קטע המידע והמשפטים יהיו שונים אך המשימות יהיו אותו הדבר. 






Loader
Loading...




EAD Logo
Taking too long?



Reload Reload document

|

Open Open in new tab




הורדה


*עמודי הספר (למי שלא לקחה את הספר הביתה), כדאי לקרוא קצת- לא צריך לזכור הכל. מאוד כדאי לענות על השאלות בעמ' 30 (משאלה 3))






Loader
Loading...




EAD Logo
Taking too long?



Reload Reload document

|

Open Open in new tab




הורדה


* משחק קהוט לחזרה על החומר


https://kahoot.it/challenge/08604749?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422264286

* לנושא פעילי יום ופעילי לילה - מצגת שראינו בכיתה (לא צריך לזכור את כל המידע - צריך רק לדעת לתת כמה דוגמאות לבעלי חיים שפעילים בלילה וביום)


https://www.canva.com/design/DAF3YGFB-9Y/ZB3mhbwi8gT3gWTgyFPW5A/view?utm_content=DAF3YGFB-9Y&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=editor

בהצלחה רבה! 


משחקים נוספים לחזרה על החומר:


הבחנה בין מאפייני חיים לצרכי קיום:

https://kahoot.it/challenge/0389548?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422444329

מאפייני חיים משחק 1:

https://kahoot.it/challenge/08445676?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422549035

מאפייני חיים המשך:

https://kahoot.it/challenge/02649213?challenge-id=147cbab2-d205-407c-a3a7-ec54da97bb7e_1705422596190

 

 

 

 

 

 

https://myofek.cet.ac.il/he/item/51n5fBkF