מעלין בקודש
רשת חינוך חבד
    • חיים הלכה – דינים והנהגות בשעת הסעודה- פרק ד - נקודת זינוק

      האם נימוסים בשעת האכילה קשורים להלכה?

    • חיים הלכה – דינים והנהגות בשעת הסעודה- פרק ד - תצפית

      איך נתנהג בשעת הסעודה – כהלכה?

      מצגת מפעילה -הנהגות-בשעת-הסעודה-סעיפים-א-כא
    • חיים הלכה – דינים והנהגות בשעת הסעודה- פרק ד - מה בתרמיל?

      בנות
      בנים

    חיים הלכה – דינים והנהגות בשעת הסעודה- פרק ד

    אילו הנהגות הלכתיות יש בסעודה?
    •  מה ביחידה?

      נושא היחידה:

      דינים והנהגות בשעת הסעודה

      הלכות והליכות חלק ב, הלכות סעודה,  פרק ד' סעיפים א- כא

      הסבר כללי: 

      ביחידה נתייחס לדינים והנהגות של דרך ארץ ונימוסים בשעת הסעודה (סעיפים א'- כא').

      התובנה והעיקרון  

      נימוסים בעולם הרחב/ בהגדרה האוניברסלית מתקשרים לתרבות, למעמד חברתי, נימוסים זה התנהגות יפה שבה מגלים רגישות לסביבה ושומרים על ייצוג עצמי מכובד.

      ביהדות לפי ההלכה הנימוסים הם חלק מעבודת ה', לשמור על מעמדינו כבני מלכים. ההלכה מחנכת אותנו לנימוסי השולחן שמגלים לא רק רגישות לסביבה האנושית אלא גם לבע"ח, ולאוכל עצמו.

      תובנה: ההלכה מחנכת אותנו לנימוסים שבה נגלה רגישות לבע"ח, אוכל ולאנשים בשעת הסעודה.

      מושגים

      מושגי תוכן: אכילת עראי, אכילת קבע,

      להגדרות המושגים ניתן להיעזר במסמך המושגים וכן באלפון המושגים למושגי בסיס.

    • נקודת זינוק

      מה תמצאו כאן?

      הצעה לפתיחת שיעור- המסקנה שנימוסי אכילה הם חלק מההלכה ולא תכתיב חיצוני.

      נקודת זינוק - הלכות סעודה

      נקודת זינוק – הלכות סעודה

    • תצפית

      מה תמצאו כאן?

      • הצעה למערך שיעור
      • מצגת מפעילה בנושא – הלכות סעודה
      • שאלון מלווה למצגת

       

      מערך שיעור - הלכות סעודה

      הצעה למערך – הלכות סעודה

      מצגת מפעילה בנושא - הלכות סעודה

      מצגת-הנהגות-בשעת-הסעודה-סעיפים-א-כא

      שאלון מלווה למצגת – הלכות סעודה

    • מה בתרמיל?

      מה תמצאו כאן?

      תרמי"ל המסע סוגר את היחידה/ הנושא עם פעילות דיבוב. כל תלמיד בוחר איזה "תרמי"ל שמתחבר אליו.

      תרמי"ל הוא ראשי תיבות לסוגים שונים של רפלקציה:

      ת – תודה על…

      ר- רציתי לומר – תרמיל פתוח רוצה לומר – משהו שעניין/ פרט שנותר לא פתור ועוד.

      מ- מחליט בעז"ה- מקום להתחזקות בהלכה שעד עכשיו לא ידעתי/ פחות הקפדתי

      י- יכולה להעביר – משהו, שאני רוצה להעביר הלאה: לבני המשפחה או לסביבה…

      ל- למדתי ש…- משהו שהתחדש/ התחדד וכד'

      כל התרמילים בעמוד אחד

      מה בתרמיל?-כל התרמילים בנים

      מה בתרמיל?-כל התרמילים בנות

      תרמילים – כולם בדף אחד – בנים – שחור לבן

      תרמילים – כולם בדף אחד – בנות- שחור לבן

      תרמילים ברטיסית בודדים

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנים – צבעוני

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנים – שחור לבן

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנות- צבעוני

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנות- שחור לבן

      תרמילים - כל עמוד מילה אחרת

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנים – שחור לבן

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנים – צבעוני

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנות – צבעוני

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) -בנות – שחור לבן

      לומדים הלכה בכיתה ושואלים את הרב