מעלין בקודש
רשת חינוך חבד

סיפור בהמשכים 6

סיפור בהמשכים

האביר במסכה השחורה – פרק ו'
בפרקים הקודמים: טל ויוני מגיעים עם האביר במסכה אל חיפה של תקופת הצלבנים. הצלבנים עומדים לתקוף את העיר.

"רגע" רגע" רגע…" נלחצתי "הכנסת אותנו לתוך מלחמה? סליחה" אבל זה ממש לא מתאים לי. זה מספיק גרוע להיות תקועים בתקופה אחרת! ובכלל" עדיין לא הסברת איך הגענו לכאן!"
"אוהו" טל" חכי שניה בסבלנות!" גער בי יוני "תני לבחור לדבר שתי דקות בלי הפרעה!"
"תודה" חייך יוחנן "אם תתנו לי לומר את דברי" הכל יהיה ברור. אז ככה: הצלבנים הגיעו לארץ הקודש לפני שנה. שמענו שמועות קשות על מה שהם עשו בדרך לקהילות אשכנז" וכשהם הגיעו לרמלה" העיר היתה נטושה. כל תושבי העיר ברחו והתחבאו.
הצלבנים עלו לירושלים" ונלחמו על העיר. התושבים היהודים והמוסלמים הגנו על החומות" אך לאחר מצור של חודש" הצלבנים בראשות הדוכס גוטפריד מבוין פרצו פנימה. היהודים ברחו לבתי הכנסת" אך הצבאות של הנוצרים שרפו אותם באש. גם את שאר התושבים שניסו לברוח להר הבית טבחו הצלבנים הרשעים."
"אוי! אבל מה כל זה קשור אלינו?" שאל יוני.
"אתם קשורים לחלום. מאז שהצלבנים הגיעו לארץ" מדי לילה אני חולם חלום" אמר יוחנן. "בחלום נגלה אליי איש זקן" ומבקש ממני בקשה מוזרה: שאשלח את האביר ואביא את טל ויונתן. הם יעזרו לנו" כך הוא אומר.
בפעמים הראשונות שחלמתי את החלום" חשבתי שמדובר בחלום שווא. על איזה אביר הוא מדבר? האבירים הרי נלחמים בצבאות הצלבנים – מה לי ולהם? ומי אלה טל ויונתן? ומאין אני צריך להביא אותם? ואת השם טל אינני מכיר כלל! אך החלום חזר שוב ושוב. כששאלתי את אבי מורי מה דעתו" הוא נראה טרוד" ואמר שאשמור את הדבר בלבי.
אך אתמול בלילה" מישהו דפק בדלת. וכשפתחתי" גיליתי מולי את האביר במסכה השחורה…"