מעלין בקודש
רשת חינוך חבד

שפה השועל והחסידה

                                  השועל והחסידה-משל

שלום תלמיד יקר! כל הכבוד שנכנסת לכאן :)!

הצטייד בקלמר ובמחברת שפה 

וענה על השאלות הבאות:

1.א.השועל הגיש לחסידה מרק בצלחת שטוחה. מדוע, לדעתכם נהג כך?

  ב. צטטו מהמשל משפט המתאר כיצד אכל השועל את המרק.

2.א.העתיקו מהמשל משפט המתאר כיצד החסידה לא הצליחה לאכול את המרק.

   ב. כיצד, לדעתכם, הרגישה החסידה כשלא הצליחה לאכול?

3.המפגש בין השועל והחסידה לא הצליח, כי מן ההתחלה היתה לשועל כוונה רעה.
העתיקו מהטקסט רמזים המעידים על כוונות של השועל.

4. מה אפשר ללמוד מן המשל? העתיקו את התשובות הנכונות.
א. רצוי שהאורח יבדוק אצל מי הוא מתארח.
ב. ראוי שהמארח יתאים את האירוח לפי הצרכים של האורחים.
ג. יש להתחשב בצרכים של האורחים רק אם הם מתנהגים כראוי.
ד. יש להתחשב בצרכים של האחרים כאשר אנו מארחים.

5.אפיינו את דמותה של החסידה על פי משפטים שהיא מדברת ופועלת.
מהי התכונה שאפשר לזהות אצל החסידה בעקבות משפטים אלו?   פזיזות, חוכמה, רוע, ליצנות.
הביאו דוגמאות מתוך הסיפור.

6.שירה וטליה קראו את הסיפור.
שירה אמרה: "אני מסכימה עם התנהגותה של החסידה"
טליה טענה שהחסידה הייתה צריכה לנהוג אחרת.
עם מי אתם מסכימים יותר?
הסבירו ונמקו את בחירתכם.

 

 

בהצלחה!!