מלאכת דש
-
מהי גישת שביל"ם?
הלכה זוהי הליכה, איך נלך בדרך ההלכה ומה ניקח לדרך ומהדרך?
'שביל"ם' הם ראשי תיבות של מרכיבי הגישה ללימוד מעמיק וחוייתי של הלכה:
שאלה/דילמה
בירור הלכה – הבנת גדרי הלכה, והמחשתה.
יצירה/תיות
למעשה -עיקרון או ערך, יישום ההלכה
מבנה /מושגים/מקור
* הקונספט של גישת 'שביל"ם' פותח בעזרת שיינדי וילהלם.
-
מלאכת דש-רעיון מרכזי
מהי מלאכת דש?
בתהליך הפקת סממני הצבע ליריעות המשכן מהצמחים היו צריכים להפריד את חלקי הצמח הראויים לשימוש מהקליפה שלהם.
הערה: קילוף קליפה של פרי לפני האכילה (לא מלאכת דש) כיוון שדש זוהי הסרה של קליפות גסות זמן רב לפני האכילה בדרך כלל בבית האריזה- כמו השרביטים של הקטניות (סעיפים-ב,ג)
אבות ותולדות
אב המלאכה: פירוק אוכל מפסולת המכסה אותו,
תולדה: דומה לאב במטרה ולא באופן, פירוק משקה הכנוס בדבר מה כגון חולב/ סוחט זיתים להוצאת שמן.
-
מה כוללים אמצעי ההוראה?
נקודת זינוק – כרטיס כניסה
פעילות לפתיחת הנושא
תצפית – לימוד מקיף של ההלכותפעילות ללימוד כללי של ההלכות
מרכז מבקרים – סרטון ועיון בהלכה
כרטיס ההלכה – התמקדות בכמה הלכות באמצעות סרטון וכרטיס צפייה לתלמיד (לימוד עצמי או כיתתי) באמצעות הכרטיס התלמיד ינתח את ההלכה הקשורה לאירוע שנצפה בסרטון.
אז מה בתרמי"ל שלי? – פעילות לסיום נושא או יחידת לימוד