מעלין בקודש
רשת חינוך חבד

הכיתה הוירטואלית מעלין בקודש ט’ אייר

שכבת גיל: ד', ה', ו',
מקור הקובץ: אגפי הרשת

בוקר טוב! תוכנית הבוקר ט' אייר

לחיות עם הזמן - להזהיר גדולים על הקטנים

הלכה מצוות תוכחה

מבט לשיעור - הלכות והליכות

יחידת הלימוד: ואהבת לרעך כמוך , הלכות והליכות חלק ב, פרק א

נושא השיעור: איסור שנאה ומצוות תוכחה סעיפים: ז,ח, ט, י

           קהל היעד: כיתה ה

רעיונות מרכזיים: ההלכה מחנכת אותנו לחמלה וסליחה כלפי השני, גם במקרה שנפגענו ממנו וגם במקרה שפגענו בו.

במקרה שנפגענו ממנו- התורה מדריכה אותנו לא לשמור שנאה בלב , ואם קשה לנו למחול לחבר על הפגיעה אז עלינו לפנות אליו ולהוכיחו- לאמר לו במפורש שנפגענו מהמעשה שלו כלפינו וליישר את ההדורים.

אך בעבודה עצמית גבוהה יותר-‘מידת חסידות’ – למחול לחבר בלבנו על הפגיעה לא לשמור שנאה בלב ואז אין צורך גם לפנות אליו ישירות ולהוכיחו.

במקרה שפגענו בחבר ( גם אם לא התכוונו לפגוע אך הוא נפגע מהמעשה שלנו) עלינו לבקש ממנו סליחה והחבר צריך לקבל את הסליחה ולא יהא אכזרי.

מושגים מרכזיים:

מושגי תוכן

למחול

להוכיח

מושגי בסיס

מידת חסידות

הסתעפויות והשלכה לחיים

  • עבודת המידות

  • לקחת אחריות אישית על שיפור מערכות יחסים ולא להשליך את האחריות על השני ( ‘הוא צריך לבקש ממני סליחה לא אני ממנו…’)

מבדק - הלכות והליכות

הלכות והליכות

  1. מי שלא מוכן למחול לחבר שמבקש ממנו סליחה הוא:

א. רשע

ב. אכזרי

ג. בעל לב רע

ד. שפל

2. ציינו נכון או לא נכון:

א. אם נפגעתי מחבר והחבר לא ביקש ממני סליחה – מותר לי לשנוא אותו בלבי.

ב. אם חבר פגע בי – הוא מחויב לבא ראשון ולהתנצל על המעשה.

ג. אם חבר פגע בי, ואני מתקשה לסלוח לו- אני מחויב לפנות אליו ולהוכיח אותו.

ד. אם חבר פגע בי – אני מחויב  למחול לו מיד מכל הלב.

תשובון מבדק 4

נקודת זינוק - הלכות והליכות

נקודת זינוק – הלכות והליכות 

אירוע: החבר שלך גילה לכל הכיתה סוד שסיפרת רק לו,

לפניכם מספר תגובות אפשריות

שאלון אישי

ציינו לגבי כל אחת מהתגובות הבאות, את מידת הקושי שלכם לבצע אותה (1-קל… 5- קשה מאוד):

א. אסלח לו מיד מכל הלב.   5……1

ב. אפנה אליו באופן אישי ואומר לו שמאוד נפגעתי מהמעשה שלו. 5……1

ג. כשיבוא לבקש ממני סליחה – אסלח לו בלב שלם. 5….1

  1. חברתי עונה תשובה שגויה  ואפילו מצחיקה…

  • אני צוחקת בקול

  • אם כולם צוחקות אני מצטרפת

  • אני מיד מצביעה ומתקנת

  • אני שותקת בכל מקרה

פעילות

הלכה

כתבו סיפור קצר על מקרה שבו חבר פגע בכם ותארו כיצד הגבתם

ציינו שם, כיתה ובית ספר ושלחו ל: 

 

 

לחיות עם הזמן

לחיות עם הזמן

בחרו אחד מבני הבית ו ‘הזהירו’ אותו. אמרו משפט שירומם אותו.

כתבו כרזות של משפטים מזהירים ותלו אותם בחדר שלכם.

המחיזו עם האחים בבית את הסיפור של שניאור, ובהצגה הציעו הציעו לו את הפתרון המתאים. צלמו או הסריטו את עצמכם אמרים משפטים מזהירים ושלחו למייל:  kv@reshetch.org.il-,או לטלפון 0525255039

פרשת שבוע

עיינו בפרשת השבוע- פרשת אמור . אילו פסוקים מתארים את האיסור של הכהנים להיטמא למת.

אילו פרטים הכתובים בתורה הזכירו שניאור ושלומקה.

ראיינו כהן ושאלו אותו איך הוא נזהר היום מטומאת מת. 

בחרו באחת המצוות וציירו ציור , קומיקס או חמשיר הממחיש את המצווה.  

צלמו את היצירה  ושלחו למייל:  kv@reshetch.org.il-,או לטלפון 0525255039

הורדת קבצים

X

תקלות והארות ליחידה זו:

קישורים

שינוי גודל גופנים