מי מתכונן לשבת? – סרטון ופעילות צפיה לכיתות ד-ו
ניתן לעשות בכיתה- הוראה כיתתית/ בחברותות או בלמידה עצמית מרחוק.
- מומלץ לפתח את הערך של ההתעסקות שלנו בעצמנו בהכנות מראה שאנחנו אוהבים ומכבדים את השבת. לא העיקר שייעשו ההכנות לשבת אלא שאנחנו נעשה בעצמנו.
- המרכיבים של שביל"ם שבאים לידי ביטוי ביחידה:
ש- שאלה הלכתית בסרטון- מומלץ להפסיק לפני מתן התשובה.
ב- בירור ההלכה- באמצעות עיון בסעיף (כדאי לתת לתלמידים לבדוק מהו הסעיף שעונה ומהו הדין)
י- יצירה- הכנת שלט
ל- למעשה- הערך של הפסקות הפעולות שלנו לטובת ההכנות לכבוד שבת. (דוגמה להשראה מהאמוראים)
מ- מושג (כבוד שבת), מ- מבנה - פעילות של מציאת מקרה דין וטעם
- המרכיבים של שביל"ם שבאים לידי ביטוי ביחידה:
ש- שאלה הלכתית בסרטון- מומלץ להפסיק לפני מתן התשובה.
ב- בירור ההלכה- באמצעות עיון בסעיף (כדאי לתת לתלמידים לבדוק מהו הסעיף שעונה ומהו הדין)
י- יצירה- הכנת שלט
ל- למעשה- הערך של הפסקות הפעולות שלנו לטובת ההכנות לכבוד שבת. (דוגמה להשראה מהאמוראים)
מ- מושג (כבוד שבת), מ- מבנה - פעילות של מציאת מקרה דין וטעם