מעלין בקודש
רשת חינוך חבד

כיתות ד-ו- תהליך מקוצר -הערכה חלופית – משחקים בשבת

שכבת גיל: ד', ה', ו',
מקור הקובץ: אגפי הרשת

רציונל

אחד הכלים של חלופות בהערכה הינו משימת ביצוע שעוסקת בבניית משחק לימודי. תכנון ופיתוח משחקים על ידי תלמידים משקפים רמה גבוהה של למידה וייצוג ידע ואמצעי חלופי להערכה. הדבר מאפשר לתת מענה להטרוגניות של תלמידים, לפתח יצירתיות, מנהיגות ואחריות חברתית בקבוצת השווים . המשחק משמש הזדמנות לפרוץ את מרחבי הלמידה וליצור אזורי משחק קבועים ומשתנים, מתוך חוויה וחיבור לתחום הידע- להלכות.

תיאור המשימה 

תכנון ובניית משחק לימודי בקבוצות כמשימת סיכום להלכות.

רצוי לשלב זאת כמשימת הערכה רב תחומית, ביחד עם שיעורי שפה ואלי גם אומנות ומחשבים.

נושאי המשימה:

המשימה תתבסס על הספר 'הלכות והליכות' חלק ב, הלכות שבת:

  • ההכנות לשבת- פרק א
  • הדלקת הנרות – פרק ב
  • התפילות בשבת – פרק ג
  • דיני הקידוש והסעודות – פרק ה'
  • ערבית והבדלה – פרק ו

הערה: ניתן לבחור פרקים אחרים מתוך תוכנית הלימודים בהלכות שבת, אך כמובן יש למקד בצורה ברורה מהם הנושאים והפרקים.

התוצר הסופי יכלול הגשה של משחק לימודי בנוי בהלימה למחוון הסופי ודפי עבודה לתלמיד (אותם הוא ממלא בשלבים השונים).

הורדת קבצים

X

תקלות והארות ליחידה זו:

קישורים