מעלין בקודש
רשת חינוך חבד

נרות להאיר – רציונל

שכבת גיל: א', ב', ג', ד', ה', ו',
מקור הקובץ: אגפי הרשת

הורדת קבצים

X

תקלות והארות ליחידה זו:

מערך

קישורים

התקשרות בפעולה

בשיעור הקודם למדנו על חשיבות ההתקשרות לרבי שהוא ראש בני ישראל. בשיעור זה נלמד כיצד להתקשר ולציית לרבי שהוא ראש בני ישראל. המורה יציג בפני הכיתה דברים שונים המוזכרים כמסייעים להתקשרות ויסביר כיצד מבצעים אותם בפועל.
  • התלמידים יציפו חוויות הקשורות לקשר שלהם או של בני משפחותיהם עם הרבי.
  • התלמידים יכירו צורות חדשות לחזק את ההתקשרות שלהם לרבי.
  • התלמידים ידגימו את צורות ההתקשרות שנלמדו מחיי היום יום שלהם.
  • התלמידים יישמו אחת מצורות ההתקשרות (הסתכלות בפני הרבי) בפועל.
  • פתיחה הקשר שלי לרבי
  • פעילות מרכזית התקשרות לרבי נותנת כוחות
  • סיום מתקשרים באופן אישי

1. תמונות לחידות דרכי התקשרות (נספח 1)

2. סיסמאות התקשרות (נספח 2)

3. דילמות בהתאם לסיסמאות (נספח 3)

4. סיפור כתיבה לרבי (נספח 4)

5. דפי פ"נ לרבי (נספח 5- הדפסה כמספר ילדי הכיתה)

6. הפתגם השבועי (נספח 6- הדפסה כמספר ילדי הכיתה)

7. "מאירים את הבית" (הדפסה כמספר ילדי הכיתה)

מהלך שיעור

התקשרות בפעולה

פתיחה: הקשר שלי לרבי

– המורה יפתח בסיפור אישי שקשור לרבי שלו או של מכריו, ויעודד את התלמידים לשתף בפן אישי משלהם.

מי מכיר מישהו שהיה אצל הרבי? התלמידים יספרו מחוויותיהם האישיות והמשפחתיות שעניינן ההתקשרות לרבי.

– המורה יתלה על הלוח חידות בתמונות כשבכל תמונה אופן התקשרות מסוים לרבי (נספח 1)

אפשר להמיר את התמונות בהצגת פנטומימה של המורה או של התלמידים.

פעילות מרכזית: התקשרות לרבי נותנת כוחות

המורה יסביר שההתקשרות לרבי נותנת כוחות וכפי שהוסבר בשיעור הקודם, הרבי הוא ראש המזרים כוחות לאיברים כולם.

– כל זוג יקבל סיסמה שעניינה התקשרות לרבי ויקשט אותה (נספח 2) לאחר מכן המורה יקריא דילמה וכל זוג יסביר כיצד הסיסמה שקיבל יכולה לסייע להתמודד עם הבעיה (נספח 3)

אפשר לתלות את הסיסמאות המקושטות בכיתה כדי להזכיר לתלמידים כיצד אפשר להתקשר לרבי.
– המורה יעביר בין התלמידים תמונה של הרבי וכשימחא כף התלמיד שאצלו נעצרה התמונה יגיד בקול מה הוא מרגיש כשהוא מסתכל על תמונת הרבי או מה היא מזכירה לו.
לסיכום: המורה יספר לתלמידים סיפור על ילד שצייר לרבי ציור (נספח 4 )ויסביר להם שכתיבה לרבי מקשרת אותנו אליו ונותנת כוח. המורה יעודד את התלמידים לצייר או לכתוב פ"נ (נספח 5)

סיום: מתקשרים באופן אישי

אפשר להראות לכיתה סרט קצר על הרבי שבו נראים אנשים שונים המגיעים אליו. לחילופין אפשר להביא לכיתה תמונה של הרבי ולתת לתלמידים להדביק אותה על דף או על בריסטול לקשט ולהוסיף את סיסמאות ההתקשרות

– לסיום כל תלמיד יקשט את הפתגם השבועי (נספח 6) במחברת 'נרות להאיר' ויעטר אותו.
הפתגם השבועי:
על הרבי נלמד ואליו נתקשר,
וכך נהיה יהודים טובים יותר!