X


כניסה לעולם

מעלין בקודש
רשת חינוך חבד

הערכה בנושא תפילה

שאלון פותח שנה

נטילת ידיים

פעילות "אלופים בנטילת ידיים"

מבדק יישומי "מודה אני" ו"אדון עולם"

מבדק השכמת הבוקר וברכות השחר

מבדק יישומי- שמע ישראל

הערכה חלופית: 'פסוקי דזמרה' ו'שמע ישראל'

השאלון איננו מבחן. זהו כלי הערכה שמטרתו לתת למורה תמונה על בקיאות, מיומנויות ויישום בהלכה, כמו גם אווירה ואקלים הלכתי. בסוף השנה ניתן יהיה לראות התקדמות לעומת נקודת ההתחלה.

כדי להקל בבדיקה ולקבל תמונת מצב.  לא ניתן ציון רגיל. חילקנו לרמות של מדידה שונות מהמקובל.

לכל שאלה מטרה בתחום הידע והמיומנויות ובתחום האקלים. במיפוי נוכל לקבל תמונת מצב בתחומים אלה לפי המטרות.

מה תמצאו כאן?

  1. מחוון למורה
  2. מיפוי לשאלון
  3. שאלון בנים
  4. שאלון בנות

קישור ליצירת עותק למיפוי שאלון.

שימו לב: ביצירת עותק יש לשנות את שם העותק. כתבו את שם המורה/ הכיתה/ בית הספר וכד'.

לפניכם יחידה של פעילות הערכה של יישום נטילת ידיים.

הפעילות מתבצעת על ידי תלמידים שהם שגרירי הלכה.

קישור ליחידה

מה תמצאו ביחידה?

  1. הנחיות למורה
  2. דף לשגריר
  3. תג לשגריר הלכה
  4. עיצוב למדבקה 'אלוף בנטילת ידיים'

להלן הפרמטרים עליהם נבחן את התלמידים: 

מודה אני עם ידיים צמודות

נוסח מדויק ושוטף של "מודה אני"

הקפדה על פיסוק אחרי המילה "בחמלה"- לפני המילים "רבה אמונתך" 

אמירת אדון עולם ברצף:

  • אחרי המילים  "לבדו ימלוך נורא"- והוא היה והוא הווה- לא עובר לפסקה אחרת וכן ממשיך למילים  "והוא אחד ואין שני- לא עובר למילים: "והוא א-לי וחי גואלי"

פיסוק מדוייק

– "בטרם, כל יצור נברא" ולא- "בטרם כל, יצור נברא"

הערה: ניתן לתת לתלמיד לשיר את התפילה מהסידור ולבדוק שהוא לא מדלג / חוזר

את שמות התלמידים שביצעו בצורה מושלמת להזין בטור 3, את התלמידים שביצעו בצורה חלקית בטור האמצעי והתלמידים שביצעו בצורה שגויה או רובה לא טובה בטור הימני.

מצורף דף למילוי לדיווח כיתתי.

מבדק ומחוון בנושא השכמת הבוקר וברכות השחר.

מבדק לכיתות ד-ה- לכיתות אלה יש פורמט מנוקד וללא ניקוד לבחירתכם.

מבדק לכיתות ו-ח

מה תמצאו כאן?

  1. מבחן לא מנוקד לכיתות ד-ה
  2. מבחן מנוקד לכיתות ד-ה
  3. מחוון לכיתות ד-ה
  4. מבחן לכיתות ו-ח
  5. מחוון לכיתות ו-ח

מבדק קריאה של שמע ישראל, ברוך שם, ברכה ראשונה, ופסוקים נבחרים מפרשה ראשונה ושנייה.

הקבצים שלפניכם מכילים:

  1. הנחיות למורה
  2. טבלת סימון- אישי לכל תלמיד
  3. קטעי התפילה עם סימון (המורה ייעזר בהם כאשר יבקש מהתלמיד לקרוא מסידורו את קטעי התפילה)

'פסוקי דזמרה' מבטאים את גדולת ה' ורחמיו עלינו. הם באים כהכנה לתפילת
'קריאת שמע'- שבה חשים אהבה לה' וקבלת עול מלכותו עלינו.
מה שמאפיין הלכות אלה הוא הנחיה לתפילה מכוונת ומדוייקת, ולכן לימוד ההלכה
הוא בצמידות לסידור.
בחרנו להעריך את הידע באמצעות חיבור רגשי למילות התפילה, לערכים שהם
מבטאים ולהלכות הקשורות אליהם. כלי הטיפוגרפיה יכול לבטא רעיונות באמצעות
דרך כתיבת המילים.
האומנות היא כלי לביטוי הנפש, והתפילה היא עבודה שבלב, לכן מתאים לבטא
אותה באמצעות כלי יצירתי.

מטרות
לבחור מילות תפילה והלכה , להסבירם ולזהות את הערך הקשור לתפילה.
לבטא באמצעות טיפוגרפיה את מילות התפילה.
לשלב בטיפוגרפיה של קטע התפילה הלכות הקשורות )(ז-ח) / לבחור הלכות
הקשורות לתכני התפילה שנבחרו (ד-ו).
להסביר את הטיפוגרפיה.

מה תמצאו כאן?

  1. הסבר למורה
  2. מצגת הקרנה לתלמידים בפורמט פתוח וסגור
  3. דף לתלמידים – ההערכה לפי השלבים – לכיתות ד-ו ולכיתות ז-ח
  4. נספח- דף שרטוט סקיצה והסבר
  5. מחוון- לכיתות ד-ו, ולכיתות ז-ח.

    לומדים הלכה בכיתה ושואלים את הרב