שאל את הרב
הלכה שבועית
אלופים בנטילת ידיים
הערכה בנושא תפילה
השאלון איננו מבחן. זהו כלי הערכה שמטרתו לתת למורה תמונה על בקיאות, מיומנויות ויישום בהלכה, כמו גם אווירה ואקלים הלכתי. בסוף השנה ניתן יהיה לראות התקדמות לעומת נקודת ההתחלה.
כדי להקל בבדיקה ולקבל תמונת מצב. לא ניתן ציון רגיל. חילקנו לרמות של מדידה שונות מהמקובל.
לכל שאלה מטרה בתחום הידע והמיומנויות ובתחום האקלים. במיפוי נוכל לקבל תמונת מצב בתחומים אלה לפי המטרות.
מה תמצאו כאן?
- מחוון למורה
- מיפוי לשאלון
- שאלון בנים
- שאלון בנות
קישור ליצירת עותק למיפוי שאלון.
שימו לב: ביצירת עותק יש לשנות את שם העותק. כתבו את שם המורה/ הכיתה/ בית הספר וכד'.
לפניכם יחידה של פעילות הערכה של יישום נטילת ידיים.
הפעילות מתבצעת על ידי תלמידים שהם שגרירי הלכה.
מה תמצאו ביחידה?
- הנחיות למורה
- דף לשגריר
- תג לשגריר הלכה
- עיצוב למדבקה 'אלוף בנטילת ידיים'
להלן הפרמטרים עליהם נבחן את התלמידים:
מודה אני עם ידיים צמודות
נוסח מדויק ושוטף של "מודה אני"
הקפדה על פיסוק אחרי המילה "בחמלה"- לפני המילים "רבה אמונתך"
אמירת אדון עולם ברצף:
- אחרי המילים "לבדו ימלוך נורא"- והוא היה והוא הווה- לא עובר לפסקה אחרת וכן ממשיך למילים "והוא אחד ואין שני- לא עובר למילים: "והוא א-לי וחי גואלי"
פיסוק מדוייק
– "בטרם, כל יצור נברא" ולא- "בטרם כל, יצור נברא"
הערה: ניתן לתת לתלמיד לשיר את התפילה מהסידור ולבדוק שהוא לא מדלג / חוזר
את שמות התלמידים שביצעו בצורה מושלמת להזין בטור 3, את התלמידים שביצעו בצורה חלקית בטור האמצעי והתלמידים שביצעו בצורה שגויה או רובה לא טובה בטור הימני.
מצורף דף למילוי לדיווח כיתתי.
מבדק ומחוון בנושא השכמת הבוקר וברכות השחר.
מבדק לכיתות ד-ה- לכיתות אלה יש פורמט מנוקד וללא ניקוד לבחירתכם.
מבדק לכיתות ו-ח
מה תמצאו כאן?
- מבחן לא מנוקד לכיתות ד-ה
- מבחן מנוקד לכיתות ד-ה
- מחוון לכיתות ד-ה
- מבחן לכיתות ו-ח
- מחוון לכיתות ו-ח