שאל את הרב
הלכה שבועית
יום שיא בנושא בית כנסת
הערכה בנושא סעודה וברכות
למה שאלון?
השאלון איננו מבחן. זהו כלי הערכה שמטרתו לתת למורה תמונה על בקיאות, מיומנויות ויישום בהלכה, כמו גם אווירה ואקלים הלכתי. בסוף השנה ניתן יהיה לראות התקדמות לעומת נקודת ההתחלה.
כדי להקל בבדיקה ולקבל תמונת מצב. לא ניתן ציון רגיל. חילקנו לרמות של מדידה שונות מהמקובל. כל שאלה תקבל ניקוד של 3 נק' בתשובה נכונה, 2 נקודות לתשובה חלקית, ונקודה אחת או 0 לתשובה פחות מחלקית.
לכל שאלה מטרה בתחום הידע והמיומנויות ובתחום האקלים. במיפוי נוכל לקבל תמונת מצב בתחומים אלה לפי המטרות.
בהנגשה לתלמידים חשוב לציין שזה "שאלון בּוּרוּת"- וההצלחה תחשב – לדעת שלא יודעים…כדי שבמהלך השנה נלמד ונדע.
מה תמצאו כאן?
- מחוון והסבר למורה – לבוגרים או לצעירים
- קישורים ליצירת מפוי: שימו לב: ביצירת עותק חובה לשנות את שם המסמך כדי שלא יקרה מצב שיהיה עותק זהה לשני מורים.
3. מבחן לבוגרים – בנים ובנות
4. מבחן לצעירים לא מנוקד – לבנים ובנות
5. מבחן לצעירים מנוקד – בנים ובנות
הפסקת אוכל כהלכה- מבדק יישומי לנטילת ידיים
קריטריונים למבדק לנטילת ידיים כהלכה , הנחיות למבדק ומיפוי התוצאות.
"..בודאי צריך היה להתבונן בהאפשרויות לסדר, אשר בכל הכיתות של התלמידים..ילמדו דינים והלכות הצריכות בחיים היום-יומיים. כיוון שסוף סוף זהו כל האדם..וכדי לחזק לימוד הנזכר לעיל כדאי לערוך בחינות במיוחד בדינים הצריכים ואל בינתם אשען" (מתוך אג"ק כרך י' עמ' קכא)
כדי להטמיע את ההלכות, יצרנו מבדקים קצרים על היקף צר של חומר במטרה להגביר את הסיכוי להצליח וליצור מוטיבציה ללימוד. לשק"ד המורה האם לערוך בנוסף גם מבחן מסכם על היקף רחב יותר של חומר, (ניתן לערוך שאלון מתאים משאלות נבחרות מהמבדקים הקצרים)/
לפניכם מבדק קצר לאחר לימוד ההקדמה ופרק ט'- כללים בברכה ראשונה.
מומלץ לעיין במבדק לפני הוראת היחידות, כאשר המורה רואה את פעילות ההערכה הוא יכול לדייק את הוראה.

