מעלין בקודש
רשת חינוך חבד
    • כיתות א-ג- איסור חמץ - מערכים

    • כיתות א-ג- איסור חמץ - דפי עבודה

      מהו האיסור "בל ייראה ובל יימצא"?

      משפחה כהלכה - כיתה ג'

      עמ 27

      עמ 28

      עמ 29

      עמ 30

      עמ 31

      עמ 32

      עמ 33

      עמ 34

      עמ 35

      עמ 36

      עמ 37

      עמ 38

      עמ 39

      עמ 40

      עמ 41

      עמ 42

      עמ 43

      עמ 44

      עמ 45

      עמ 46

      עמ 47

      עמ 48

      ראשונים בהלכה- כיתה א'

      ראשונים בהלכה-עמ 105

      ראשונים בהלכה – עמ 106

    • כיתות א-ג- איסור חמץ - מצגות

      בפסח רבים מהדרים בהתרחקות מחמץ.

      מה אנחנו יודעים על הידור?

      למה מתאמצים ומהדרים ולא מסתפקים בקיום רגיל של ההלכה?

      הידור בזהירות מחמץ- כיתה ג'

      -ג-הידור.ppsx

    • כיתות א-ג- איסור חמץ - משחקים ופעילות

      משחק מהנה!

    • כיתות א-ג- איסור חמץ - משימה מתוקשבת

    כיתות א-ג- איסור חמץ

    וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ חָמֵץ וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ שְׂאֹר בְּכָל גְּבֻלֶךָ.(שמות יג, ז)

    *

    מהו חמץ? כיצד ניזהר מחמץ, ומהו חמץ שבלב?

    ...
    • מערכים

      מה ביחידה?

      • כיתות א-ג- תוכנית לימודים ספיראלית בהלכות פסח
      • כיתה ג'- מדריך למורה לכיתה ג' – לספר "משפחה כהלכה" ראו ב"מערכי שיעור והצעות הוראה", ודפי עבודה מתוך הספר משפחה כהלכה, ראו ב"דפי עבודה ומידע"
      • כיתה א'- דפי עבודה מתוך הספר "ראשונים בהלכה" ראו ב"דפי מידע ועבודה", הפנייה לפעילות מתוקשבת באתר 'בית המלמדים'.
      • כיתה ב' – הצעה ללימודים סביב ערכים – חמץ במלחמת היצר.  ראו ב"מערכי שיעור והצעות הוראה"
      • כיתה ג'- החמץ שבלב-יחידה מתוקשבת ראו ב"משימה מתוקשבת"
      • כיתה ג'- מצגת מפעילה- הידור בשמירה מחמץ ראו ב"מצגות"
      • הצעות למישחוק בלמידה: מצגת רעיונות ראו ב"משחקים והפעלות", הצעה לדומינו מושגים ראו ב"משחקים והפעלות"

       

      מערכי שיעור והצעות הוראה- מה תמצאו כאן?

      • תכנית ספיראלית בהלכה

      נושאי החגים חוזרים על עצמם בכל שנה.
      את נושאי החגים חשוב ללמד באופן ספירלי, מצד אחד צריך לחזור על עיקרי הדינים,
      אך בכל פעם להוסיף נושאים, להתעמק בנושאים אחרים ולקשר לערכים שונים.
      בתוכנית הלימודים בהלכה מצוינים הנושאים שיש להעמיק בהם והערכים המתאימים
      לכל כיתה. המטרה היא לפתח לומד בקיא בפרטי המצווה העיקריים ובעל ידע רחב
      בנושא, המיישם ומפנים הלכה למעשה את הנלמד.

      תוכנית לימודים ספיראלית לכיתות א-ג

      כיתה ב'- הפעלה ומיפוי ערכים- מלחמת היצר בהקשר לחמץ

      • מדריך למורה לכיתה ג'- בל ייראה, המדריך מתייחס לתכנים שנמצאים ב"דפי עבודה ומידע"
      כיתות א-ג- תוכנית לימודים ספיראלית בהלכות פסח

      פסח-א-ו

      כיתה ג' - מדריך למורה- משפחה כהלכה- בל יראה ובל יימצא

      מדל עמ 251

      מדל עמ 252

      מדל עמ 253

      מדל עמ 254

      מדל עמ 255

      מדל עמ 256

      מדל עמ 257

      מדל עמ 258

      מדל עמ 259

      מדל עמ 260

      מדל עמ 261

      מדל עמ 262

      מדל עמ 263

      מדל עמ 264

      כיתה ב'- חמץ במלחמת היצר- מיפוי והצעות לפעילות

      __פיתוח ספירלי פסח כיתה ב

    • דפי עבודה

      דפי עבודה מתוך הספר "משפחה כהלכה" מותאם למדריך למורה הנמצא ב"מערכי שיעור והצעות הוראה"

      משפחה כהלכה- כיתה ג'

      עמ 27

      עמ 28

      עמ 29

      עמ 30

      עמ 31

      עמ 32

      עמ 33

      עמ 34

      עמ 35

      עמ 36

      עמ 37

      עמ 38

      עמ 39

      עמ 40

      עמ 41

      עמ 42

      עמ 43

      עמ 44

      עמ 45

      עמ 46

      עמ 47

      עמ 48

      ראשונים בהלכה- כיתה א'

      ראשונים בהלכה-עמ 105

      ראשונים בהלכה – עמ 106

    • מצגות

       

      מצגת מפעילה על הידור בזהירות מחמץ

      הידור בזהירות מחמץ- כיתה ג'

      -ג-הידור.ppsx

    • משחקים ופעילות

      האם צריך לטרוח ולהכין משחק מושקע בבית?

      לא תמיד. ניתן לשחק בכיתה תוך כדי הלימוד מבלי להכין את המשחק מראש.

      איך? זאת תוכלו לראות במצגת "מישחוק בלמידה" שפע רעיונות להפעלת משחקים- והילדים כלל לא מרגישים שהם לומדים…

      תוכלו לעיין בטיפ למורה בנושא מושגים- איך ליצור דומינו מושגים. גם כאן אפשר להכין מראש, אך גם אפשר לתת לתלמידים להכין. המשחק מהנה ומעורר חשיבה, כי התלמיד שרוצה לחבר מושג למושג שנמצא אצלו חייב לחשוב מה הקשר בין שני המושגים…

      כיתה ג- דומינו מושגים

      רעיון למורה- דומינו מושגים

      מצגת רעיונות למשחקים

      מישחוק בלמידה-מצגת למורים

    • משימה מתוקשבת

      כיתה א'- ראשונים בהלכה

      פעילות לספר "ראשונים בהלכה"  –   לחצו 👈אתר של בית המלמדים.

      שימו לב: שם נקרא הספר "הולכים עם ההלכה". יש לגלול לחלק התחתון של העמוד.

      כיתה ג- אִסּוּר חָמֵץ בְּפֶסַח – בַּבַּיִת וּבַלֵּב

      שאלון גוגל פורמס – בנושא איסור חמץ, ענווה וגאווה,

      בלחיצה על הקישור הזה, ייפתח לכם עותק של השאלון – שיישמר בחשבון הגוגל שלכם, אותו תוכלו לשתף עם תלמידיכם, או להטמיע בדף השיעור באתר 'מעלין בקודש'.

       

       

      בוצע ע"י אסתי ליפסקר (מנדלסון) בהנחיית המדפית ריבי פינסקי