מעלין בקודש
רשת חינוך חבד

לומדים מהספר

    • דיני המצות - מערכים

    • דיני המצות - דפי עבודה

      מושגים לפסח (ד'-ו')

      חודש ניסן- מושגים

      משפחה כהלכה- כיתה ג'

      עמ 18

      עמ 19

      עמ 20

      עמ 21

      עמ 22

      עמ 23

      עמ 24

      עמ 25

      עמ 26

    • דיני המצות - מצגות

      איך נשמור על מצות כשרות לפסח, מהי מצה שמורה, ושאלות נוספות…- מוזמנים ללמוד מתוך חווייה.

      כיתה ד'- איך נשמור על המצות?

      דיני המצות-מצגת מפעילה-מהדרים-באכילת-מצה.ppsx

      כיתות א-ב- מהשדה אל תנור האפייה

      סדרת תמונות-תהליך הכנת המצות.pdf

    דיני המצות

    "וּבַחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ הַזֶּה חַג הַמַּצּוֹת לַה' שִׁבְעַת יָמִים מַצּוֹת תֹּאכֵלוּ". (ויקרא כג, ו')

    *

    אכילת מצה- חובה או רשות? כיצד מכינים מצה ואילו סוגים של מצות קיימים? איך נהדר באכילת מצה?

    ...
    • מערכים

      מה ביחידה?

      יחידה זו מיועדת לפי תוכנית הלימודים ללמידה בכיתות: ג,ד,ז

      • תוכנית לימודים ספיראלית בהלכות פסח – כיתות א-ו, וכיתות ז-ח
      • כיתה ג'- מדריך למורה לכיתה ג' – לספר "משפחה כהלכה" ראו ב"מערכי שיעור והצעות הוראה", ודפי עבודה מתוך הספר משפחה כהלכה, ראו ב"דפי עבודה ומידע"
      • כיתה ד' – מצגת מפעילה -דיני המצות ראו ב"מצגות"

      מערכי שיעור והצעות הוראה- מה תמצאו כאן?

      • תכנית ספיראלית בהלכה

      נושאי החגים חוזרים על עצמם בכל שנה.
      את נושאי החגים חשוב ללמד באופן ספירלי, מצד אחד צריך לחזור על עיקרי הדינים, אך בכל פעם להוסיף נושאים, להתעמק בנושאים אחרים ולקשר לערכים שונים. בתוכנית הלימודים בהלכה מצוינים הנושאים שיש להעמיק בהם והערכים המתאימים לכל כיתה. המטרה היא לפתח לומד בקיא בפרטי המצווה העיקריים ובעל ידע רחב בנושא, המיישם ומפנים הלכה למעשה את הנלמד.

      • תוכנית לימודים ספיראלית לכיתות א-ו, ז-ח

       

       

      מדריך למורה - משפחה כהלכה

      מדל עמ 245

      מדל עמ 246

      מדל עמ 247

      מדל עמ 248

      מדל עמ 249

      מדל עמ 250

      תוכנית לימודים ספיראלית בהלכות פסח

      פסח-א-ו

      פסח-וימי-הספירה-ז-ח

    • דפי עבודה

      1. משפחה כהלכה לכיתה ג'
      2.  פעילות פתיחה להלכות חודש ניסן שבה נזכרים ועוברים ברפרוף על הלכות ומושגים.דף העבודה שלפניכם, מכיל קטעי מידע על חודש ניסן ופסח. המשימה היא לנסח כותרת לכל קטע- למתקשים ניתן להוסיף תרמילון של כותרות.רעיונות נוספים:
        • מיון לפי קבוצות- ניתן גם להציע לתלמידים למיין את הקטעים לפי קבוצות. כל אחד יבחר כיצד למיין כל עיקרון מארגן הגיוני יתקבל. (למשל, מיון לפי סדר הזמן- מושגים הקשורים לחודש ניסן/ לערב פסח/ לחג הפסח).
        • פעילות במרחב- כתיבת כותרות / איורים– ניתן לניילן ולפזר את ההלכות ברחבי הכיתה וכל זוג תלמידים  יקרא וירשום כותרת מעניינת- כותרת עיתונאית לקטע, אחר כך נעיין בכותרות. אפשר גם להוסיף איורים לקטעים. אפשר גם להציע לתלמידים שכאשר הם עוברים בין הקטעים התלויים ברחבי הכיתה- לכתוב לעצמם- פרטים שהתחדשו להם או שאלות שיש להם על מה שקראו.

         

         

      מושגים לפסח (ד'-ו')

      חודש ניסן- מושגים

      משפחה כהלכה - כיתה ג'

      עמ 18

      עמ 19

      עמ 20

      עמ 21

      עמ 22

      עמ 23

      עמ 24

      עמ 25

      עמ 26

    • מצגות

      1. כיתה ד'- מצגת מפעילה- דיני המצות,  הידור באכילת מצה, מושגים והלכות הכנת המצה
      שיעור הכנה לפסח על נושא ההידור באכילת מצה
      2. סדרת תמונות על תהליך הכנת המצות

      דיני המצה ותהליך הכנתה

      דיני המצות-מצגת מפעילה-מהדרים-באכילת-מצה.ppsx

      סדרת תמונות-תהליך הכנת המצות.pdf