מעלין בקודש
רשת חינוך חבד
    • הערכה חלופית- מכינים משחק- ד-ח - הסבר למורה

    • הערכה חלופית- מכינים משחק- ד-ח - ז-ח-הערכה תהליך מלא

      התכוננו להכין משחק בהלכה!

      מצגת, משימות ומחוון לתלמיד
    • הערכה חלופית- מכינים משחק- ד-ח - ז-ח-הערכה תהליך מקוצר

    • הערכה חלופית- מכינים משחק- ד-ח - ד-ו הערכה תהליך מלא

      התכוננו להכין משחק בהלכה!

      מצגת, משימות ומחוון לתלמיד
    • הערכה חלופית- מכינים משחק- ד-ח - ד-ו הערכה תהליך מקוצר

      התכוננו להכין משחק בהלכה!

      מצגת, משימות ומחוון לתלמיד

    הערכה חלופית- מכינים משחק- ד-ח

    מכינים משחקים בהלכה!

    • מה ביחידה?

      1. הסבר למורה על ההערכה החלופית
      2. הצעות למהלך הערכה חלופית בנושא משחקים בשבת:
        • לבחירה: מהלך של הערכה חלופית מלא ומפורט / מהלך של הערכה חלופית מקוצר- בהתאמה לסגנון המורה ולסגנון הכיתה
        • הערכה חלופית לכיתות ד-ו, לכיתות ז-ח
        • בכל הצעה:
          • הסבר למורה
          • מצגת הסבר לתלמיד להצגת המשימה
          • דפי הנחיות  לתלמיד למילוי המשימות לפי השלבים
          • מחוון להערכה
    • הסבר למורה

      הסבר למורה

      רציונל

      אחד הכלים של חלופות בהערכה הינו משימת ביצוע שעוסקת בבניית משחק לימודי. תכנון ופיתוח משחקים על ידי תלמידים משקפים רמה גבוהה של למידה וייצוג ידע ואמצעי חלופי להערכה. הדבר מאפשר לתת מענה להטרוגניות של תלמידים, לפתח יצירתיות, מנהיגות ואחריות חברתית בקבוצת השווים . המשחק משמש הזדמנות לפרוץ את מרחבי הלמידה וליצור אזורי משחק קבועים ומשתנים, מתוך חוויה וחיבור לתחום הידע- להלכות.

      תיאור המשימה 

      תכנון ובניית משחק לימודי בקבוצות כמשימת סיכום להלכות.

      רצוי לשלב זאת כמשימת הערכה רב תחומית, ביחד עם שיעורי שפה ואלי גם אומנות ומחשבים.

      נושאי המשימה:

      המשימה תתבסס על הספר 'הלכות והליכות' חלק ב, הלכות שבת:

      • ההכנות לשבת- פרק א
      • הדלקת הנרות – פרק ב
      • התפילות בשבת – פרק ג
      • דיני הקידוש והסעודות – פרק ה'
      • ערבית והבדלה – פרק ו

      הערה: ניתן לבחור פרקים אתרים מתוך תוכנית הלימודים בהלכות שבת, אך כמובן יש למקד בצורה ברורה מהם הנושאים והפרקים.

      התוצר הסופי יכלול הגשה של משחק לימודי בנוי בהלימה למחוון הסופי ודפי עבודה לתלמיד (אותם הוא ממלא בשלבים השונים) שכוללים גם : 

      • משוב עמיתים ופירוט השינויים שנערכו בהתאם להערות. 
      • רפלקציה קבוצתית ואישית. 

       

    • ז-ח-הערכה תהליך מלא

      ז-ח-הערכה תהליך מלא

      מה תמצאו כאן?

      פעילות הערכה- תהליך מלא- כיתות ז-ח

        • מצגת הסבר לתלמיד
        • הסבר למורה
        • דף משימות לתלמיד
        • מחוון
      הסבר למורה

      ד-ח-תהליך מלא-למורים

      מצגת לתלמיד תהליך מלא ד-ח

      מצגת לתלמיד תהליך מלא ד-ח

      דף משימות ומחוון -רמה גבוהה

      דפים לתלמיד-ז-ח תהליך מלא

      ז-ח תהליך מלא – מחוון

    • ז-ח-הערכה תהליך מקוצר

      ז-ח-הערכה תהליך מקוצר

      מה תמצאו כאן?

      פעילות הערכה- תהליך מקוצר כיתות ז-ח

        • מצגת הסבר לתלמיד
        • הסבר למורה
        • דף משימות לתלמיד
        • מחוון
      הסבר למורים תהליך קצר

      הסבר למורים תהליך קצר

      לתלמיד מצגת פתיחה

      מצגת לתלמיד תהליך מקוצר

      ז-ח מקוצר – דפים-כולל מחוון

    • ד-ו הערכה תהליך מלא

      ד-ו הערכה תהליך מלא

      מה תמצאו כאן?

      פעילות הערכה- תהליך מלא- כיתות ד-ו

        • מצגת הסבר לתלמיד
        • הסבר למורה
        • דף משימות לתלמיד
        • מחוון
      ד-ח-תהליך מלא-למורים

      ד-ח-תהליך מלא-למורים

      מצגת לתלמיד תהליך מלא ד-ח

      מצגת לתלמיד תהליך מלא ד-ח

      משימות לתלמיד

      משימות לתלמיד-תהליך מלא כיתות ד-ו

      מחוון

      כיתות ד-ו- תהליך מלא – מחוון

    • ד-ו הערכה תהליך מקוצר

      ד-ו הערכה תהליך מקוצר

      מה תמצאו כאן?

      פעילות הערכה- תהליך מקוצר כיתות ד-ו

        • מצגת הסבר לתלמיד
        • הסבר למורה
        • דף משימות לתלמיד
        • מחוון
      הסבר למורים תהליך קצר

      הסבר למורים תהליך קצר

      מצגת לתלמיד תהליך מקוצר

      מצגת לתלמיד תהליך מקוצר

      משימות לתלמיד

      משימה לתלמיד תהליך מקוצר

      מחוון

      לומדים הלכה בכיתה ושואלים את הרב