מעלין בקודש
רשת חינוך חבד
    • תפילה- הקשר שלי לה'- ז-ח - מהות התפילה- נקודת זינוק

      אנחנו מפספסים או מנצלים את ההזדמנות היומית?

      כרטיס כניסה- מהות התפילה
    • תפילה- הקשר שלי לה'- ז-ח - תצפית

      איפה אתם מתדלקים? ומה הקשר לתפילה? הצטרפו לפעילות התצפית.

       

      תצפית- מהות התפילה
      מכתב מחיילת
    • תפילה- הקשר שלי לה'- ז-ח - מה בתרמיל?

      מה לקחתם מהשיעור? בחרו בתרמיל המתאים לכם.

      מה בתרמיל- כל התרמילים

    תפילה- הקשר שלי לה'- ז-ח

    מה זה בשבילכם תפילה?

    מה ההזדמנות בתפילה?

      • מה ביחידה?
        • מהות התפילה – שיעור מבוא לתפילה
        • הרעיון המרכזי- התפילה היא תלות, זכות והזדמנות
          • מהותה של תפילה היא החיבור לקב"ה, התפילה מחנכת את האדם להבין ולחוש כי יש לו תלות מוחלטת
            בבורא. מתוך הבנה זו נראה גודל החסד והזכות להתפלל, להתחבר אל מקור השפע – אל הבורא. התפילה
            היא ההזדמנות היומיומית של כל אחד ליצור קשר עם הבורא, שהוא מקור החיים ואחראי על כל פרט בהם,
            להודות על העבר ולבקש על העתיד.
        • מה תמצאו ביחידה?  לאיזה מרכיב בגישת שבלי"ם– קשורה כל פעילות?
          1. סרטון וכרטיס כניסה הממחישים את ההזדמנות שלא מספיק מומשה.  – ראו ב"נקודת זינוק" –
            • ב- בירור ההלכה- כאן ההלכה היא לא המוקד. יהיה בירור בהקשר למשמעות גודל המעמד בשעת התפילה. 
            •  ל- למעשה- הערך של זכות תלות והזדמנות
          2. הפעלה  – ראו מערך, חומרי עזר ב"תצפית" – 1. ביקור השר (סימולציה ששר מגיע לבית הספר ושוקל אם לתקצב משהו חשוב. ראו ב"תצפית": הנחיות מפורטות במערך , דף סיעור מוחות להכנה לביקור לתלמיד. וההקשר לתפילה 2. התפילה התדלוק היומי – חיבור כוחות התפילה ומילות התפילה העולות אסוציאטיבית בהקשר לשמות של תחנות דלק- =ראו  הנחיות במערך ונספחים ב"תצפית", נספחים- ידיות תדלוק וכרזות של  תחנות  3. הקשיים בתפילה והצעות טיפים להתמודדות.
            • ב- בירור ההלכה- כאן ההלכה היא לא המוקד. יהיה בירור בהקשר לרעיונות של התפילה כזכות תלות והזדמנות בהקשר לניצול הזדמנות והכנה לקראתה כראוי
            • י-יצירתיותרעיונות שיעלו בדף סיעור מוחות בקבוצות הכנה לקראת ביקור השר, קישור בין שם התחנה לכח שמקבלים מהתפילה, הצעת טיפ
            • מ-מושגים- תפילה- תופל כלי חרס
          3. משימת סיכום רפלקטיבית ראו – "מה בתרמיל שלי?"
            • י-יצירתיותמה ניקח לדרך.
          4. .תפילה למה ואיך – הצעות למספר פעילויות שיעוררו שיח על הקשיים בתפילה, ויובילו לחיבור לתפילה. שימו לב, לנספח מכתב מחיילת שמופיע בסוף הקובץ. ראו גם בקבצים לתלמיד.
              • ל- למעשה- הערך של התפילה כקשר ומקור כח-  מתוך אירועים רלוונטיים לחיי היום יום

        מוזמנים לצאת לדרך…נצעד בשבלי"ם של ההלכה: נגרה את התלמידים במשימת פתיחה ראו ב"נקודת זינוק", נמשיך במבט מקיף על פרק ההלכות בפעילות "תצפית", נעמיק בכמה הלכות נבחרות באמצעות "מרכז מבקרים", ונסיים במבט אישי ראו ב"מה בתרמי"ל שלי"?

    • מהות התפילה- נקודת זינוק

      מהות התפילה- נקודת זינוק

      נקודת זינוק- מה תמצאו כאן? 

      בפתיחת השיעור מתוארת הזדמנות של ביקור שר בבית הספר. כל קבוצה מקבלת דף סיעור מוחות. כל קבוצה מקבלת נושא אחר לתכנון.  -כיצד לנצל את חיקור השר לתועלת בית הספר. בהמשך נשווה זאת לתפילה- ראו הנחיה מפורטת במערך השיעור המובא ב"תצתפית" .

      לחילופין, ניתן להקרין את הסרטון עם כרטיס הכניסה ולדון האם החסיד ניצל/פספס את ההזדמנות ולקשר תפעילה, ואחר כך לעשות את הפעילות עם ביקור השר- שקשור יותר לחוויה שלנו.

       

       

      כרטיס כניסה- ריק- כללי

      כרטיס כניסה ריק 4 בדף (3)

      כרטיס כניסה ריק (3)

      כרטיס כניסה- מהות התפילה

      כרטיס כניסה 4 בדף – מהות התפילה ז-ח

      כרטיס כניסה – מהות התפילה ז-ח

      דף אחד לכל קבוצה

      סיעור מוחין לקראת הביקור

      סרטון- הקשר לה'

      הקשר שלי לה' 1

    • תצפית

      מה תמצאו כאן?

      1. פעילות על הכח שמקבלים וכעל הקשיים. הפעילות מדמה את התפילה לתדלוק יומי.

      התלמידים יסיירו בין התחנות ויקבלו כוחות מהתפילה. לאחר הכוחות נדבר על הקשיים וכל  קבוצה תחשוב עלך טיפ מיוחד בהתמודדות עם הקשיים.

      ראו פירוט במערך. וכן נספחים

      2. לחילופין, בהמשך לנקודת הזינוק של הסרטון, ניתן גם להשתמש ביחידה של כיתות ד-ו בכרטיסי הסיפורים והתגובות,

      3.תפילה למה ואיך – הצעות למספר פעילויות שיעוררו שיח על הקשיים בתפילה, ויובילו לחיבור לתפילה. שימו לב, לנספח מכתב מחיילת שמופיע בסוף הקובץ. ראו גם בקבצים לתלמיד.

      3. נווט תפילה- כעומד פני המלך-תחילת פרק מא בתניא.

      מהו נווטתפילה?

      בלימוד הלכות תפילה יש לנו הזדמנות לחוות עם התלמידים את לימוד ההלכה כ"תורת חיים", וליישם את הנלמד "הלכה למעשה" בכל יום בביה"ס.
      אי לכך חשוב מאוד, שבמהלך הלמידה ננסה לחשוב תמיד, כיצד ניתן למצוא את הדרך "לתרגם" את הלמידה לתפילה בכיתה.
      אחד הכלים, שיצרנו בתוכנית שביל"ם לצורך כך, הוא "נווטתפילה" – הלכה שניקח עימנו מהשיעור כנווט לתפילה שלנו בכל יום.
      הנווט מוגש בפורמט של מעמד שולחני אישי לתלמיד, או לחילופין ככרטיס, ובמקביל בפורמט לשימוש כיתתי.
      הוא יחולק לתלמידים בעת לימוד ההלכות הללו במסגרת שיעור ההלכה, ויונח על שולחן התלמיד למחרת בבוקר לפני התפילה, וכן בימים הבאים.
      המורים יפעילו שק"ד:
      למשך כמה זמן יועמד, כדי להטמיע את ההלכה, מתי כדאי להחזיר לשימוש נווט קודם, שאולי כבר "דהה"… וכד'.
      מומלץ להכין קופסא/ תיקייה קטנה וכד' לאחסון ושמירה של הנווטים לשימוש שוטף. כמו גם לתלות על קיר הכיתה את הנווט שעליו לומדים.

      תצפית- מהות התפילה

      התפילה נותנת לי כח- מערך למורה

      נספחים להקרנה בכיתה

      תפילה- למה ואיך- הצעות לפעילות

      הצעות לפעילות- תפילה- למה ואיך

    • מה בתרמיל?

      מה תמצאו כאן?

      תרמי"ל המסע סוגר את היחידה/ הנושא עם פעילות דיבוב. כל תלמיד בוחר איזה "תרמי"ל שמתחבר אליו.

      תרמי"ל הוא ראשי תיבות לסוגים שונים של רפלקציה:

      ת – תודה על…

      ר- רציתי לומר – תרמיל פתוח רוצה לומר – משהו שעניין/ פרט שנותר לא פתור ועוד.

      מ- מחליט בעז"ה- מקום להתחזקות בהלכה שעד עכשיו לא ידעתי/ פחות הקפדתי

      י- יכולה להעביר – משהו, שאני רוצה להעביר הלאה: לבני המשפחה או לסביבה…

      ל- למדתי ש…- משהו שהתחדש/ התחדד וכד'

      כל התרמילים בעמוד אחד

      מה בתרמיל?-כל התרמילים בנות

      מה בתרמיל?-כל התרמילים בנים

      תרמילים – כולם בדף אחד – בנים – שחור לבן

      תרמילים – כולם בדף אחד – בנות- שחור לבן

      תרמילים בכרטיסים בודדים

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנים – צבעוני

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנים – שחור לבן

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנות- צבעוני

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנות- שחור לבן

      תרמילים - כל עמוד מילה אחרת

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנים – שחור לבן

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנים – צבעוני

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנות – צבעוני

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) -בנות – שחור לבן

      לומדים הלכה בכיתה ושואלים את הרב