מעלין בקודש
רשת חינוך חבד
    • פסוקי דזמרה – כיתות ד'- ח' - נקודת זינוק

      מה הקשר בין 'פסוקי דזמרה' ללחץ ממבחן?!
      כרטיס כניסה 'פסוקי דזמרה'
      כרטיס כניסה ריק
    • פסוקי דזמרה – כיתות ד'- ח' - תצפית

      הצטרפו ללוויין הטיסה- לאן נטוס הפעם ומה נבין?

      נווטי תפילה
      מצגת ופעילות מלווה
    • פסוקי דזמרה – כיתות ד'- ח' - מרכז מבקרים

      צפו בסרטון- מהי ברכה ארוכה ברכה קצרה?

      סרטון-ברכה ארוכה וקצרה
      כרטיס צפייה
    • פסוקי דזמרה – כיתות ד'- ח' - מה בתרמיל?

      מה בתרמי"ל שלי?

      מה בתרמיל- כל התרמילים

    פסוקי דזמרה – כיתות ד'- ח'

    "גדול ה' מאוד ולגדולתו אין חקר"
    "טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו"

    (מתוך המזמור "אשרי" בפסווקי דזמרה)

    *

    מה מעוררות בנו המילים בפסוקי דזמרה?

    • מה ביחידה?

      • פסוקי זדמרה 
        • מקור: הלכות והליכות, חלק א, הלכות תפילה, פרק י'
      • תכנים ורעיונות
        • שיעור 1:
          משמעותם של פסוקי דזמרה כהכנה לקראת הפגישה עם המלך (בתפילת העמידה) – התבוננות בגדולת ה' וחסדו איתנו – מובילים לרגש של אהבה לה'.
          מיקומם בתפילה.
          מבנה – אילו חלקים יש בפסוקי דזמרה ומה התפקיד שלהם.
          תוכן וחיבור – בפסוקי דזמרה רואים איך ה' הוא כל יכול ודואג לכל אחד.
        • שיעור 2:
          דינים שנוגעים לאופן האמירה ולכוונות:
          אמירה בכוונה, בנחת ובנעימה – לייקר כל מילה
          עמידה/ישיבה – התייחסות למבנה ולמנהגים השונים
          דיוק בהגיה
          פסוקים שדורשים שימת לב מיוחדת: כי כל אלוקי העמים, פותח את ידך
          הכוונה בפותח את ידך
          רשות – דיני דילוג בתפילה
      • מה ביחידה איזה מרכיב בגישת שבלי"ם– הוא קשור:
        1. כרטיס כניסה – אירוע- ראו ב"נקודת זינוק".
          • ל- למעשה גדולת ה' וחסדיו על כל הברואים
        2. מצגת פעילה ודף הפעלה- ראו ב"תצפית" -(פעילות זו תהיה לאחר פעילות התבוננות בסרטון)
          • ב- בירור ההלכה- התמצאות במבנה הברכות, הלכות בקשורות להגייה, אופן האמירה וכוונה בפסוקים מסויימים
          •  ל- למעשה- הערך של התבוננות בגדולת ה' ורחמיו עלינו.
          • מ-מושגים- : "פסוקי דזמרה'"
          •  י-יצירתיות התנסות- מניית מטבעות לאט ומהר, חידות, דף משוב תמונה המתקבלת מצביעה

      3. סרטון  וכרטיס צפייה – הפסק בדיבור בפסוקי זדמרה – ראו ב"מרכז מבקרים"

          •  מ-מושגים– הפסק / הפסק בדיבור/ הפסק לדבר מצווה
          • י-יצירתיות– ציור ההלכות

      4. משימת סיכום רפלקטיבית ראו – "מה בתרמיל שלי?"

            • ל-למעשה- מה ניקח לדרך.

      מוזמנים לצאת לדרך…נצעד בשבלי"ם של ההלכה: נגרה את התלמידים במשימת פתיחה ראו ב"נקודת זינוק", נעמיק בכמה מושגים נבחרות באמצעות "מרכז מבקרים", ונמשיך במבט מקיף על פרק ההלכות בפעילות "תצפית", ונסיים במבט אישי ראו ב"מה בתרמי"ל שלי"?

      שימו לב: ביחידה זו הקדימו את הסרטון וכרטיס הצפייה בהעמקה במוש ברכה ארוכה וקצרה,  ורק אחריהם פנו למצגת של התצפית שמתבססת על מושגים אלה.

       

       

       

       

       

       

       

    • נקודת זינוק

      מה תמצאו כאן? 

      כרטיס כניסה

      בכרטיס מקשרים התלמידים בין לחץ ממבחן לפסוקי בטחון והשגחת ה' – בתפילה "פסוקי דזמרה".

      שאלו אילו מילים בתפילה יכולות  לסייע כאשר יש לנו לחץ, ואנחנו חוששים (מהפסוקים המצוטטים בכרטיס הכניסה)?

      הסבירו להם שבשיעור היום נבין את משמעות פסוקי דזמרה, ואיך הם משפיעים על הקשר שלנו עם ה'. כאשר אנחנו מתפללים ומחדירים בעצמנו את גדולת ה' והשפעתו על כל חיינו, מוסיף לנו רוגע ובטחון וגם כמובן אהבה לה'.

      – מומלץ בסיום השיעור- לומר להם-  אחרי שאסתי/ מנדי סמכו על עזרת ה' וב"ה הצליחו במבחן – איזו תחושה הם מרגישים כאשר הם רואים שה' ממש עוזר להם בכל דבר בחיים- רגש אהבה.

      האם גם אתם נפגשתם בחיים בכך שהרגשתם איך ה' עוזר ומגן עליכם? מה יעזור לכם להשתדל ולהתאמץ לכוון בפסוקי דזמרה?
      כרטיס כניסה- ריק- כללי

      כרטיס כניסה ריק 4 בדף (3)

      כרטיס כניסה ריק (3)

      כרטיסי כניסה בנים ובנות

      פסוקי-דזמרה-כרטיס-כניסה-בנים 4 בעמוד

      פסוקי-דזמרה-כרטיס-כניסה-בנות 4 בעמוד

    • תצפית

      מה תמצאו כאן?

      בהלכות תפילה קיימים פרקים שאותם נלמד בצמידות לסידור. ביחידות אלה תלווה אותנו מצגת מפעילה שתציג את העמודים מהסידור בהקשר להלכה. למצגת מלווים מדריך למורה. הראשון כללי והשני מפרט איזו פעילות יש לבצע באיזו שקופית.

      1. מצגת מפעילות פסוקי זדמרה ומדריך למורה למצגת- הפעילו את הילדים לפי המדריך המצורף.  המצגת מחולקת באופן כללי לשני שיעורים, אך החלוקה היא גמישה וניתן לשנות לפי ההספק. המספרים במדריך למורה  מתייחסים למספרי השקופיות.
        במקביל למצגת יעיינו התלמידים גם בסידור האישי ובספר ההלכה שלהם.
        * כוכבית מצביעה על חומר עזר מלווה.
      2. דף הפעלה בהלימה למצגת- דפי ההפעלה מסומנים במדריך למורה בכוכבית.
      3. נווט תפילה – על פסוקי דזמרה- על איסור הפסק בדיבור אחרי ברוך שאמר. ראו כאן הנחיות והסבר להפעלת הנווט בכיתה.
      מצגת ומדריך למורה למצגת

      פסוקי דזמרה – הדרכה למורה

      מצגת פסוקי דזמרה בנים

      מצגת פסוקי דזמרה בנות תיקונים נוספים

      חומרי עזר מלווים למצגת

      פסוקי דזמרה – דף עבודה מלווה

      פסוקי דזמרה – נספח ג דף צביעת מספרים

      פסוקי דזמרה – נספח ב – מדרגות התפילה

      פסוקי דזמרה – נספח ב – מדרגות התפילה שחור לבן

      פסוקי דזמרה – נספח א – חידות על הקטעים

      נווטי תפילה-1

      הנחייה נווטתפילה

      נווטתפילה – פסוקי דזמרה1 – 4 בדף מקופל

      נווטתפילה – פסוקי דזמרה1 – 8 בדף

      נווטתפילה – פסוקי דזמרה1 – לתליה בכיתה

      נווטי תפילה -2

      נווטתפילה – פסוקי דזמרה2 – לתליה בכיתה

      נווטתפילה – פסוקי דזמרה2 – 8 בדף

      נווטתפילה – פסוקי דזמרה2 – 4 בדף מתקפל

    • מרכז מבקרים

      מה תמצאו כאן?

      סרטון וכרטיס צפייה

       

      סרטון- פסוקי דזמרה - הפסק בדיבור

      סרטון מס' – 4 – סופי(1)

      כרטיס צפייה לסרטון

    • מה בתרמיל?

      מה תמצאו כאן?

      תרמי"ל המסע סוגר את היחידה/ הנושא עם פעילות דיבוב. כל תלמיד בוחר איזה "תרמי"ל שמתחבר אליו.

      תרמי"ל הוא ראשי תיבות לסוגים שונים של רפלקציה:

      ת – תודה על…

      ר- רציתי לומר – תרמיל פתוח רוצה לומר – משהו שעניין/ פרט שנותר לא פתור ועוד.

      מ- מחליט בעז"ה- מקום להתחזקות בהלכה שעד עכשיו לא ידעתי/ פחות הקפדתי

      י- יכולה להעביר – משהו, שאני רוצה להעביר הלאה: לבני המשפחה או לסביבה…

      ל- למדתי ש…- משהו שהתחדש/ התחדד וכד'

      כל התרמילים בעמוד אחד

      מה בתרמיל?-כל התרמילים בנות

      מה בתרמיל?-כל התרמילים בנים

      תרמילים – כולם בדף אחד – בנים – שחור לבן

      תרמילים – כולם בדף אחד – בנות- שחור לבן

      תרמילים בכרטיסים בודדים

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנים – צבעוני

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנים – שחור לבן

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנות- צבעוני

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנות- שחור לבן

      תרמילים - כל עמוד מילה אחרת

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנים – שחור לבן

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנים – צבעוני

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנות – צבעוני

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) -בנות – שחור לבן

      לומדים הלכה בכיתה ושואלים את הרב