שאל את הרב
הלכה שבועית
אלופים בנטילת ידיים
מושגים קשורים לראש השנה
-
ראש השנה כיתה א - מערכים
-
ראש השנה כיתה א - משחקים ופעילות
-
ראש השנה כיתה א - משימה מתוקשבת
ראש השנה כיתה א
ראש השנה מגיע – שומעים קול שופר, אוכלים תפוח בדבש…
מה באמת קורה בראש השנה, ואיך תקיעת שופר ומנהגי החג קשורים לכך?
-
מה ביחידה?
- תוכנית לימודים ספיראלית בהלכות אלול וחגי תשרי – ראו ב"מערכי שיעור והצעות הוראה"
- איך מצליחים ללמד הרבה בזמן קצר? מדריך למורה – ראו ב"מערכי שיעור והצעות הוראה"
- דפי עבודה מתוך הספר "ראשונים בהלכה" ראו בלומדים עם הספר"- שימו לב בשלב זה הילדים לא קוראים, ולכן קוראים להם ונותנים להם פעילויות של גזירה והדבקה / אחרות.
- הפנייה לפעילות מתוקשבת באתר 'בית המלמדים' ראו ב'משימה מתוקשבת'.
- סדר יום בראש השנה – ראו ב"משחקים ופעילויות"
-
מערכים
מה תמצאו כאן?
- תוכנית ספיראלית להלכות אלול וחגי תשרי
נושאי החגים חוזרים על עצמם בכל שנה.
את נושאי החגים חשוב ללמד באופן ספירלי, מצד אחד צריך לחזור על עיקרי הדינים,
אך בכל פעם להוסיף נושאים, להתעמק בנושאים אחרים ולקשר לערכים שונים.
בתוכנית הלימודים בהלכה מצוינים הנושאים שיש להעמיק בהם והערכים המתאימים
לכל כיתה. המטרה היא לפתח לומד בקיא בפרטי המצווה העיקריים ובעל ידע רחב
בנושא, המיישם ומפנים הלכה למעשה את הנלמד.2.. מערך על חשיבות שמיעת השופר ועל היכולת של התלמידים להשפיע על אחרים לשמוע תקיעת שופר. מומלץ לתת למדריכות מכיתות גבוהות להעביר את המערך. המערך נבנה על ידי צוות החינוך החברתי חסידי ברשת חב"ד.
3. מדריך לראש השנה- יש להתאים את המדריך לשנה זו.
להתכונן לחגים בזמן קצר
-
משחקים ופעילות
מה תמצאו כאן?
- חידונים לחגי תשרי, חידון לאש השנה
ניתן לערוך את החידון בסוף הלימוד, אך גם כפתיח מאתגר לפני הלימוד.- החידונים מובאים רק למורה כי המורה קורא לכיתה ולא מקרין אותם לתלמידים.
- מה עושים בראש השנה? דף מלווה להצגה שנדגים באמצעות התלמידים את סדר ראש השנה. ניתן להביא אביזרם וניתן לעשות פנטומימה בכיתה א' נשתמש רק באיורים ולא במלל.- הדף מובא רק למורה כדי שיגדיל את האיורים ויקרין רק אותם לתלמידים.
-
משימה מתוקשבת
פעילות לספר "ראשונים בהלכה" – לחצו 👈לאתר של בית המלמדים.
שימו לב: שם נקרא הספר "הולכים עם ההלכה". יש לגלול לחלק התחתון של העמוד.