שאל את הרב
הלכה שבועית
תפילה- הערכה חילופית
מושגים קשורים לחודש אדר
-
שמחה – חודש אדר – כיתה א' - מהי שמחה? | בנות
מַהִי שִׂמְחָה?
נספחים
מאירים את הבית
-
שמחה – חודש אדר – כיתה א' - מהי שמחה? | בנים
מַהִי שִׂמְחָה?
נספחים
מאירים את הבית
-
שמחה – חודש אדר – כיתה א' - שמחה פנימית ואיתנה | בנות
אֵיזוֹ שִׂמְחָה נִגְמֶרֶת,
וְאֵיזוֹ שִׂמְחָה נִשְׁאֶרֶת?נספחים
מאירים את הבית
-
שמחה – חודש אדר – כיתה א' - שמחה פנימית ואיתנה | בנים
אֵיזוֹ שִׂמְחָה נִגְמֶרֶת,
וְאֵיזוֹ שִׂמְחָה נִשְׁאֶרֶת?נספחים
מאירים את הבית
-
שמחה – חודש אדר – כיתה א' - שמחה של נתינה | בנות
מִי שָׂמֵחַ יוֹתֵר – מִי שֶׁנּוֹתֵן אוֹ מִי שֶׁמְּקַבֵּל?
נספחים
מאירים את הבית
-
שמחה – חודש אדר – כיתה א' - שמחה של נתינה | בנים
מִי שָׂמֵחַ יוֹתֵר – מִי שֶׁנּוֹתֵן אוֹ מִי שֶׁמְּקַבֵּל?
נספחים
מאירים את הבית
שמחה – חודש אדר – כיתה א'
אֵיךְ נַצְלִיחַ לִשְׂמֹחַ?
-
מה ביחידה?
שלושה מערכי שיעור ונספחים בנושא שמחה. השיעורים ם לבנים ובנות:
- מהי שמחה
- שמחה פנימית ואיתנה (מניע גשמי מול מניע רוחני)
- שמחה של נתינה
-
מהי שמחה? | בנות
מהי שמחה? | בנות
מהי שמחה?
"עבדו את ה' בשמחה" זהו כלל מנחה בעבודה שבין
אדם לא-לוקיו ובין אדם לחברו. בשיעור זה התלמידים יכירו את השמחה כרגש פנימי ואת חשיבותה תוך
התייחסות לביטויים החיצוניים שלה בהתנהגות היום-יומית. התלמידים ישוו בין פעולות הנעשות בשמחה לבין
כאלו שנעשות מתוך הכרח ויבינו שכאשר פועלים מתוך שמחה התוצאה תהיה טובה מהירה יותר מאשר
כשפועלים בלעדיה. נקשר זאת לחודש אדר שעליו נאמר "משנכנס אדר מרבין בשמחהמטרות:
- התלמידים יגדירו את המושג שמחה.
- התלמידים יכירו מצבים שמעוררים שמחה
- התלמידים יזהו את הביטויים החיצוניים לרגש השמחה
- התלמידים יעמדו על חשיבות השמחה.
מה תמצאו כאן?
- מערך שיעור
- זוג פרצופים (נספח 1 )
- מקרים (נספח 2)
- תמונות להצגה (נספח 3)
- משימות לביצוע (נספח 4)
- דפי צביעה (נספח 5)
- מקורות העשרה (נספח 6)
- הפתגם השבועי (נספח 7)
- מאירים את הבית – תקציר הפעילות בשיעור להורים
נספחים
-
מהי שמחה? | בנים
מהי שמחה? | בנים
מהי שמחה?
"עבדו את ה' בשמחה" זהו כלל מנחה בעבודה שבין
אדם לא-לוקיו ובין אדם לחברו. בשיעור זה התלמידים יכירו את השמחה כרגש פנימי ואת חשיבותה תוך
התייחסות לביטויים החיצוניים שלה בהתנהגות היום-יומית. התלמידים ישוו בין פעולות הנעשות בשמחה לבין
כאלו שנעשות מתוך הכרח ויבינו שכאשר פועלים מתוך שמחה התוצאה תהיה טובה מהירה יותר מאשר
כשפועלים בלעדיה. נקשר זאת לחודש אדר שעליו נאמר "משנכנס אדר מרבין בשמחהמטרות:
- התלמידים יגדירו את המושג שמחה.
- התלמידים יכירו מצבים שמעוררים שמחה
- התלמידים יזהו את הביטויים החיצוניים לרגש השמחה
- התלמידים יעמדו על חשיבות השמחה.
מה תמצאו כאן?
- מערך שיעור
- זוג פרצופים (נספח 1 )
- מקרים (נספח 2)
- תמונות להצגה (נספח 3)
- משימות לביצוע (נספח 4)
- דפי צביעה (נספח 5)
- מקורות העשרה (נספח 6)
- הפתגם השבועי (נספח 7)
- מאירים את הבית – תקציר הפעילות בשיעור להורים
נספחים
-
שמחה פנימית ואיתנה | בנות
שמחה פנימית ואיתנה | בנות
שמחה פנימית ואיתנה
לאחר שהכרנו את רגש השמחה וכיצד הוא בא לידי ביטוי נכיר מניעים שונים לשמחה – גשמיים ורוחניים.
נשווה בין התועלת שבמניעים הגשמיים והתועלת שבמניעים הרוחניים. נכוון את התלמידים להכיר בערכה
של שמחה פנימית ורוחנית הממלאת את האדם בסיפוק פנימי בהיותה קשורה עם הנצח.מטרות:
א. התלמידים יכירו מניעים שונים לשמחה – חיצוניים ופנימיים ויבחינו ביניהם.
ב. התלמידים יראו כי שמחה פנימית משמעותית יותר משום שהגורמים לה הם נצחיים.מה תמצאו כאן?
- מערך שיעור
- דף עבודה (נספח 1)
- דף כרטיסי סמיילי (נספח 2) – אפשרות במקום פלסטלינה לפעילות 2
- סיפור לסיום (נספח 3)
- העשרה למורה (נספח 4)
- הפתגם השבועי (נספח 5)
- מאירים את הבית – תקציר הפעילות בשיעור להורים
-
שמחה פנימית ואיתנה | בנים
שמחה פנימית ואיתנה | בנים
שמחה פנימית ואיתנה
לאחר שהכרנו את רגש השמחה וכיצד הוא בא לידי ביטוי נכיר מניעים שונים לשמחה – גשמיים ורוחניים.
נשווה בין התועלת שבמניעים הגשמיים והתועלת שבמניעים הרוחניים. נכוון את התלמידים להכיר בערכה
של שמחה פנימית ורוחנית הממלאת את האדם בסיפוק פנימי בהיותה קשורה עם הנצח.מטרות:
א. התלמידים יכירו מניעים שונים לשמחה – חיצוניים ופנימיים ויבחינו ביניהם.
ב. התלמידים יראו כי שמחה פנימית משמעותית יותר משום שהגורמים לה הם נצחיים.מה תמצאו כאן?
- מערך שיעור
- דף עבודה (נספח 1)
- דף כרטיסי סמיילי (נספח 2) – אפשרות במקום פלסטלינה לפעילות 2
- סיפור לסיום (נספח 3)
- העשרה למורה (נספח 4)
- הפתגם השבועי (נספח 5)
- מאירים את הבית – תקציר הפעילות בשיעור להורים
-
שמחה של נתינה | בנות
שמחה של נתינה | בנות
שמחה של נתינה- בנות
בשיעורים הקודמים נחשפנו לשמחה ממניעים רוחניים ולהשפעתה העוצמתית והנצחית.
בשיעור זה נכוון את התלמידים ליישם זאת באמצעות נתינה לזולת ועזרה למי שזקוק לכך
כשהמוטו הוא: מי שמשמח – שמח.לפניכם מערך ונספחים להפעלה בכיתה. בסוף השיעור נלמד פתגם בחרוזים שמבטא את המסר של השיעור.
מטרות
א. התלמידים יגלו כי נתינה גורמת רגש של שמחה וסיפוק פנימי.
ב. התלמידים ייחשפו לרעיונות שונים של נתינה ויתנסו בה.מה תמצאו כאן?
- מערך שיעור
- תמונת אדם נותן צדקה (נספח 1)
- תמונת גוף האדם (נספח 2)
- דף עבודה (נספח 3)
- מכתבי תודה להורים (נספח 4)
- הפתגם השבועי (נספח 5)
- מאירים את הבית – תקציר הפעילות בשיעור להורים
נספחים
-
שמחה של נתינה | בנים
שמחה של נתינה | בנים
שמחה של נתינה- בנות
בשיעורים הקודמים נחשפנו לשמחה ממניעים רוחניים ולהשפעתה העוצמתית והנצחית.
בשיעור זה נכוון את התלמידים ליישם זאת באמצעות נתינה לזולת ועזרה למי שזקוק לכך
כשהמוטו הוא: מי שמשמח – שמח.לפניכם מערך ונספחים להפעלה בכיתה. בסוף השיעור נלמד פתגם בחרוזים שמבטא את המסר של השיעור.
מטרות
א. התלמידים יגלו כי נתינה גורמת רגש של שמחה וסיפוק פנימי.
ב. התלמידים ייחשפו לרעיונות שונים של נתינה ויתנסו בה.מה תמצאו כאן?
- מערך שיעור
- תמונת אדם נותן צדקה (נספח 1)
- תמונת גוף האדם (נספח 2)
- דף עבודה (נספח 3)
- מכתבי תודה להורים (נספח 4)
- הפתגם השבועי (נספח 5)
- מאירים את הבית – תקציר הפעילות בשיעור להורים
נספחים