מעלין בקודש
רשת חינוך חבד
    • שמע ישראל – כיתות ד'- ח' - נקודת זינוק

      באיזו סיסמה השתמש בני כדי לוודא שהמחלצים הם יהודים?
      סרטון וכרטיס כניסה 'שמע ישראל'
    • שמע ישראל – כיתות ד'- ח' - תצפית

      הצטרפו ללוויין הטיסה- לאן נטוס הפעם ומה נבין?

      נווטי תפילה
      חומרי עזר מלווים למצגת
      מצגות
    • שמע ישראל – כיתות ד'- ח' - מרכז מבקרים

      צפו בסרטון- מהי התשובה לשאלה: כמה דקות שווה שעה זמנית?

      סרטון, כרטיס צפייה ותרשים - שמע ישראל- שעה זמנית
      מה השעה? -נספחים לפעילות המחשה- שעה זמנית
      נווט תפילה- קריאת שמע בזמנה
    • שמע ישראל – כיתות ד'- ח' - מה בתרמיל?

      מה בתרמי"ל שלי?

      מה בתרמיל- כל התרמילים
    • שמע ישראל – כיתות ד'- ח' - מבדק יישומי -שמע ישראל

    שמע ישראל – כיתות ד'- ח'

    "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד"

    *

    מה מעוררות מילים אלה בכל יהודי?

     

    • מה ביחידה?

      1. שמע ישראל – הלכות והליכות, חלק א, הלכות תפילה, פרק יא
      2. תכנים ורעיונות
        • קריאת שמע כחלק מהתהליך של התפילה, של ההתקרבות לה'
        • המבנה של קריאת שמע
        • קריאה וכוונה בפסוק ראשון
        • הלכות כלליות הנוגעות לאמירה ולקריאה
        • הלכות מפורטות על ההגייה המדויקת
        • המושג – שעה זמנית וזמן קריאת שמע
      • מה ביחידה – איזה מרכיב בגישת שבלי"ם– הוא קשור:
        1. כרטיס כניסה – סרטון- ראו ב"נקודת זינוק".
          • ל- למעשה – אהבת ה' נבחנת בהתמסרות שלנו, וזה גם בדברים הקטנים ולאו דווקא במסירות נפש בפועל.
        2. מצגת פעילה ופעילות מלווה- ראו ב"תצפית"
          • ב- בירור ההלכה- התמצאות במבנה הברכות, הלכות בקשורות להגייה, אופן האמירה וכוונה בפסוק שמע ישראל
          •  ל- למעשה- הערך של אהבת ה' וקבלת מלכותו
          • מ-מושגים- : "שמע ישראל'"
          •  י-יצירתיות הלכות בתמונות, טיול בין איים ומציאת קוד לאוצר.

      3. סרטון  וכרטיס צפייה ונווט תפילה  – ראו ב"מרכז מבקרים"

          •  מ-מושגים– שעה זמנית , סוף זמן קריאת שמע
          • י-יצירתיות– יצירת מתקן של שעה זמנית בהשוואה לשעה רגילה

      4. משימת סיכום רפלקטיבית ראו – "מה בתרמיל שלי?"

            • ל-למעשה- מה ניקח לדרך.

      מוזמנים לצאת לדרך…נצעד בשבלי"ם של ההלכה: נגרה את התלמידים במשימת פתיחה ראו ב"נקודת זינוק", נעמיק בכמה מושגים נבחרות באמצעות "מרכז מבקרים", ונמשיך במבט מקיף על פרק ההלכות בפעילות "תצפית", ונסיים במבט אישי ראו ב"מה בתרמי"ל שלי"?

       

       

       

       

       

       

       

       

    • נקודת זינוק

      מה תמצאו כאן? 

      סרטון וכרטיס כניסה

      בכרטיס נצפה בסרטון מרגש המספר כיצד הסתתר בני חסון מקיבוץ כיסופים במשך 22 שעות,

       ובאיזו סיסמה השתמש כדי לברר המחלצים הם חיילי צה"ל ולא מחבלים….

      נדון עם התלמידים- מה מיוחד בפסוק התפילה שמע ישראל.

      נשמע את תשובותיהם ונציע להם ללמוד את משמעות התפילה וההלכות הקשורות אליה, להבין עד כמה היא מיוחדת ושחשוב שנלמד עליה כדי לחוש את העוצמה שלה כל יום.

      כרטיס כניסה- ריק- כללי

      כרטיס כניסה ריק 4 בדף (3)

      כרטיס כניסה ריק (3)

      כרטיס כניסה

      כרטיס כניסה קריאת שמע

      כרטיס כניסה 4 בדף – קריאת שמע

      סרטון

      כרטיס כניסה קריאת שמע – סרטון מלוה

    • תצפית

      קריאת שמע – אוצר האהבה – פרק י"א

      המצגת שלפניכם בנויה כיחידה אחת ארוכה שניתן למסור אותה על פני 2 שיעורים או יותר, לפי שיקול דעת המורה.

      המספרים במדריך למורה מתייחסים למספרי השקופיות.

      הפניה להלכה מודגשת בהצללה,  והפניה לדף או חומר עזר מסומנת בכוכבית.

      • קריאת שמע כחלק מהתהליך של התפילה, של ההתקרבות לה'
      • המבנה של קריאת שמע
      • קריאה וכוונה בפסוק ראשון
      • הלכות כלליות הנוגעות לאמירה ולקריאה
      • הלכות מפורטות על ההגייה המדויקת

      הערה כללית על מבנה השיעור:

      במהלך השיעור התלמידים נוסעים כביכול באוניה בין איים שונים על גבי המפה. אי שעדיין לא הגיעו אליו – מופיע עליו סימן של מנעול. כאשר מסיימים אי מסוים, מופיע דגל ירוק על האי שסיימו, וסמל המנעול משתנה לסמל של מנעול פתוח. לא לוחצים על האיים אלא פשוט מתקדמים הלאה לפי הסדר.

      (התלמידים מקבלים מפת אוצר משלהם ומסמנים וי על כל אי בהתאם להתקדמות)

      שימו לב:

      כדי להגיע לאוצר הסופי יידרש קוד, שיינתן באמצעות חידון מסכם על כל ההלכות.

      פתיחת האוצר היא במצגת נפרדת ממצגת הלימוד.

      מה תמצאו כאן?

      בהלכות תפילה קיימים פרקים שאותם נלמד בצמידות לסידור. ביחידות אלה תלווה אותנו מצגת מפעילה שתציג את העמודים מהסידור בהקשר להלכה. למצגת מלווים מדריך למורה. הראשון כללי והשני מפרט איזו פעילות יש לבצע באיזו שקופית.

      1. מצגות מפעילות– "שמע ישראל"  ומדריך למורה למצגת- המצגת בנויה במתכונת של חדר בריחה- התלמידים צריכים להגיע לאוצר, וניתן לפתוח אותו עם הקוד שמתקבל בפעילות.  הפעילו את הילדים לפי המדריך המצורף.

      שימו לב: יש להקרין את מצגת האוצר לאחר המצגת הראשונה. ההקרנה תהיה רק עם הקובץ הסגור ששם ניתן להכניס את הקוד ותיפתח המצגת- האוצר.
      במקביל למצגת יעיינו התלמידים גם בסידור האישי ובספר ההלכה שלהם.
      * כוכבית מצביעה על חומר עזר מלווה.

      2. דפי הפעלה בהלימה למצגת- דפי ההפעלה מסומנים במדריך למורה בכוכבית.

      3. נווטי תפילה – על כוונה בקריאת שמע

      מצגת ומדריך למורה למצגת

      מדריך למורה למצגת קריאת שמע

      האוצר גיבוי -מצגת 2

      האוצר-מצגת 2

      __מצגת קריאת שמע גרסת בנות

      מצגת קריאת שמע גרסת בנים

      סרטון לגיבוי (הסרטון מוטמע במצגת)

      סרטון שמע ישראל- גיבוי למצגת

      בנים- חומרי עזר מלווים למצגת

      נספחים למצגת – מחולק לכל משימה בנפרד -בנים

      נספחים למצגת – הכל ביחד – בנים (1)

      נספח מפה

      נספח כרטיסי תמונה לקריאה והכוונה בשמע

      נספח – פרשיות קריאת שמע

      דף לבבות בנים

      בנות - חומרי עזר מלווים למצגת

      נספחים למצגת – מחולק לכל משימה בנפרד – בנות

      נספחים למצגת – הכל ביחד – בנות

      נספח מפה

      נספח כרטיסי תמונה לקריאה והכוונה בשמע

      נספח – פרשיות קריאת שמע

      דף לבבות בנות

      נווט תפילה 2- לצאת ידי חובה

      קריאת שמע – תזכורת2 על A4

      קריאת שמע – תזכורת2 8 בדף כרטיסים

      קריאת שמע – תזכורת2 4 בדף מתקפל

      נווט תפילה 3- הסבר הפסוק

      קריאת שמע – תזכורת3 על A4

      קריאת שמע – תזכורת3 8 בדף כרטיסים

      קריאת שמע – תזכורת3 4 בדף מתקפל

      נווט תפילה 4- כוונה במילה אחד

      קריאת שמע – תזכורת4 על A4

      קריאת שמע – תזכורת4 8 בדף כרטיסים

      קריאת שמע – תזכורת4 4 בדף מתקפל

    • מרכז מבקרים

      מה תמצאו כאן?

      נעמיק הפעם בהבנת המושג שעה זמנית.

      1. הסרטון ממחיש את הרעיון ששעה זמנית השעות שחישבו בהם בעבר את הזמנים אינן דומות לימנו.
      2. פעילות "סליחה, מה השעה?"- ממחישה באמצעות אמצעים מיתקן שהתלמידים יוצרים את ההבדל בין שעה רגילה לזמנית.- ראו הסבר הפעילות למורה, חומרי עזר ליצירה. להבנה של המושג ניתן גם להיעזר במצגת ממחישה (מתוך האתר של משרד החינוך).
      3. נווט תפילה – על קריאת שמע בזמנה- להסבר על נווט תפילה -ראו בארגז כלים
      4. דף צפייה שמתמקד ומחדד את המושג.

       

      סרטון- שמע ישראל- שעה זמנית

      סרטון 5-קריאת שמע! איכות ירודה לאתר (1)

      מה השעה? - פעילות המחשה - שעה זמנית

      נספחים לפעילות שעה זמנית

      פעילות שעה זמנית (1)

      נווט תפילה על קריאת שמע בזמנה

      קריאת שמע – תזכורת1 8 בדף כרטיסים

      קריאת שמע – תזכורת1 4 בדף מתקפל

      קריאת שמע – תזכורת1 על A4

      כרטיס צפייה לסרטון+תשובון

      כרטיס צפיה – ברכות קריאת שמע – תשובון

      כרטיס צפיה – קריאת שמע – בינים – מרווח

      כרטיס צפיה – קריאת שמע – ז-ח (2)

      כרטיס צפיה – ברכות קריאת שמע – בינים (1)

      תרשים שעה זמנית עם סימון שליש ורבע יום

      תרשים שעות זמניות-סימון שליש ורבע היום1

    • מה בתרמיל?

      מה תמצאו כאן?

      תרמי"ל המסע סוגר את היחידה/ הנושא עם פעילות דיבוב. כל תלמיד בוחר איזה "תרמי"ל שמתחבר אליו.

      תרמי"ל הוא ראשי תיבות לסוגים שונים של רפלקציה:

      ת – תודה על…

      ר- רציתי לומר – תרמיל פתוח רוצה לומר – משהו שעניין/ פרט שנותר לא פתור ועוד.

      מ- מחליט בעז"ה- מקום להתחזקות בהלכה שעד עכשיו לא ידעתי/ פחות הקפדתי

      י- יכולה להעביר – משהו, שאני רוצה להעביר הלאה: לבני המשפחה או לסביבה…

      ל- למדתי ש…- משהו שהתחדש/ התחדד וכד'

      כל התרמילים בעמוד אחד

      מה בתרמיל?-כל התרמילים בנות

      מה בתרמיל?-כל התרמילים בנים

      תרמילים – כולם בדף אחד – בנים – שחור לבן

      תרמילים – כולם בדף אחד – בנות- שחור לבן

      תרמילים בכרטיסים בודדים

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנים – צבעוני

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנים – שחור לבן

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנות- צבעוני

      תרמילים בכרטיסים בודדים – בנות- שחור לבן

      תרמילים - כל עמוד מילה אחרת

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנים – שחור לבן

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנים – צבעוני

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) – בנות – צבעוני

      תרמילים – 4 בדף (בנפרד) -בנות – שחור לבן

    • מבדק יישומי -שמע ישראל

      מבדק יישומי -שמע ישראל

      מה תמצאו כאן?

      מבדק קריאה של שמע ישראל, ברוך שם, ברכה ראשונה, ופסוקים נבחרים מפרשה ראשונה ושנייה.

      הקבצים שלפניכם מכילים:

      1. הנחיות למורה
      2. טבלת סימון- אישי לכל תלמיד
      3. קטעי התפילה עם סימון (המורה ייעזר בהם כאשר יבקש מהתלמיד לקרוא מסידורו את קטעי התפילה)

      מבדק שמע ישראל הנחיות למורה

      מבדק שמע ישראל טופס מבדק -לכל תלמיד

      מבדק שמע ישראל- עמוד מסומן למורה

      לומדים הלכה בכיתה ושואלים את הרב