שאל את הרב
הלכה שבועית
יום שיא בנושא בית כנסת
-
מבצע- ברכה בקול ועניית אמן - טבלאות לשגרירים
הנחיות לשגרירי הלכה
מבצע- ברכה בקול ועניית אמן
איך הופכים לאלופים באמירת ברכות ובעניית 'אמן'?
-
מה ביחידה?
מה ביחידה?
לפניכם מבצע לאמירת ברכה בקול ועניית אמן
ביחידה הראשונה עמדנו על מעלת הברכה והיוקר שבעניית אמן. מבצע זה מטרתו ליישם את הנלמד בהנהגה היומיומית.
לצערנו, יש זילות באמירת הברכה; נוטים להבליע מילים ולעיתים אף לשכוח לומר אותה, ולכן ראינו לפתוח במבצע שיעורר את התלמידים ליישם את ההלכה ולומר ברכה בקול.
בנוסף לכך, חשוב לעורר את התלמידים לענות אמן. גם פרט זה בהלכה יש לחזק.
מה במבצע?
כל תלמיד יקבל 2 טבלאות בהן ימלא את מספר הפעמים שהקפיד לומר את הברכה בקול רם ובכוונה, ובטבלה השנייה ימלא על הקפדתו לענות אמן. מומלץ להתחיל מבצע זה בהפסקת אוכל – זהו זמן שבו התלמידים מברכים (ניתן להמשיך את המבצע גם לבית – לעורר את התלמיד ובני משפחתו).
כל מורה יחליט אם יבקש חתימה של מבוגר או לא.
לערכה מצורפת מדבקה שתינתן למשתתפים במבצע.
-
טבלאות לשגרירים
טבלאות לשגרירים
מה תמצאו כאן?
- הנחיות למורה
- טבלה למילוי אישי
- עיצוב למדבקה:לבנות: "מברכת, מתחברת ומאירה"לבנים – "מברך, מתחבר ומאיר"