מעלין בקודש
רשת חינוך חבד

יום שיא בהלכה – הלכות סעודה וברכות – פלאפל כהלכה

שכבת גיל: ג', ד', ה', ו',
מקור הקובץ: חומרים מהשטח , רכזות הלכה בשיתוף רשת אוהלי יוסף יצחק
ב"ה
פלאפל כהלכה- יום שיא בהלכה בנושא 'הלכות סעודה וברכות'


המטרות
- ליצור אווירה של מודעות להלכות סעודה וברכות כהכנה ליום השיא.
- לשנן הלכות מתוך משחק וחוויה.

תיאור ההפעלה וההכנות
הכנות ואביזרים
- פרסומות המתקשרות לתכני התחנות
- מינוי 'שגרירות הלכה'
- שאלון סקר
- חידות יומיות
- כרטיסי 'זכית' לחלוקה לתל' – מופק ע"י הרשת
- סרט לשרוול לשגרירות הלכה – מופק ע"י הרשת
- שיר ההלכה בכריזה (מופק ע"י הרשת)
- רשימת שאלות בהלכה לשגרירות
- שילוט – פלאפל כהלכה – מופק ע"י הרשת
- שילוט לכל תחנה – מופק על ידי הרשת.
- מזכרת מגנט ליום השיא – מופק ע"י הרשת
- אביזרים לכל תחנה – מפורט בהמשך בתיאור כל תחנה

1. תחנות ונושאים

- הלכות נטילת ידיים לסעודה – פיתה
הרכזות שפיתחו: צידקה סדי, קדיה מרנץ, אסתר ראטמן, חני סעיד
- ברכת המזון - כללים בברכה אחרונה – צ׳יפס
הרכזות שפיתחו: הדס סעיד, מושקי גארליצקי, יהודית אלטוהויז, בת שבע ליפקין
- כללים בברכה ראשונה - כדורי פלאפל
הרכזות שפיתחו: מוריה גרשוביץ, טובה קעניג, דבורה אופן.
- דין קדימה בברכות – סלט
הרכזות שפיתחו: חני רייצעס, קורל זילברמן, רחל אופן, מרים ציטרון
- דיני טעות בברכות - טחינה / חומוס
הרכזות שפיתחו: מלכה ניסילביץ, אתי רוחמקין, מלכי אייזנבך, אלומה שאמלי, לאה וועג, ריבי קניג


2. ההכנות ליום השיא


שלב א: הכנה מוקדמת
1. שגרירות הלכה
כשבוע לפני יום השיא בית הספר ממנה 'שגרירות הלכה' שהן תל' מהכיתות הגבוהות. השגרירות מסתובבות בהפסקות ו'תופסות' תלמידות המיישמות את ההלכה בנושאים של 'סעודה וברכות' או שואלות שאלות בנושאים הלכתיים הקשורים ליום השיא. תלמידה שעונה נכון על השאלה מקבלת כרטיס 'זכית' שבו מפורט התחום שבו הצליחה. למשל: זכית ליישם את ההלכה או 'זכית לגלות בקיאות בהלכה. לשגרירת ההלכה יהיו סוגים שונים של כרטיסים והיא תחלק אותם בהתאמה.
2. סוקרות הלכה - נערוך סקר בין התלמידות על ישום/ ידע של הלכות בדגש על הנהגות בשעת הסעודה -פרק ד' בהלכות והליכות חלק ב' (עמ' 29-30). את הנתונים מהסקר ניתן יהיה לנתח ולהציג לפני התלמידות בסיכום יום השיא
האחראית: רבקה יעקובוביץ
3. תהיה חידה יומית על הלכה מסעודה וברכות.
האחראית: רבקה יעקובוביץ

4. קישוט ואווירה
כדי ליצור אווירה לקראת יום השיא, מומלץ ליצור פרסומות .

שלב ב: אופן ההפעלה שלי יום השיא
בית הספר מקושט כמסעדה. כל תחנה מבטאת פינה אחרת במסעדה, פריט אחר הקשור למנת פלאפל, המסמלת נושא אחר בהלכות הקשורות לנושא 'סעודה וברכות'. התלמידות עוברות בין התחנות ובסיום כל התחנות הן מוזמנות לאכול פלאפל. במהלך האכילה נשוחח על הלכות נימוסים בסעודה, ניתן להם את המגנט המסכם את ההתנהגות בסעודה וכן נסכם את הסקר המוקדם על הלכות ההנהגות בסעודה.

ג'ינגל

הורדת קבצים

דף שאלות לשגרירי הלכה
תשובות לחידות הלכות סעודה
תשובות לחידות הלכות סעודה
חידות הלכות סעודה
חידות הלכות סעודה
שאלות סקר למילוי על ידי הסוקרות
שאלות סקר למילוי על ידי הסוקרות
שאלות סקר למילוי על ידי הסוקרות- אחד לכיתה
שאלות סקר למילוי על ידי הסוקרות
כרטיס זכית
ג'ינגל
תג שליחה/ שגרירה
הנחיה להפעלת יום השיא
שלטים
כרטיסיה
לוגו
מזכרת- מגנט
נטילת ידיים הנחיות ושאלות
ציפס ברכות אחרונות- בינגו
ציפס ברכות אחרונות- בינגו
ציפס ברכות אחרונות- מצגת
פיתה פלאפל- ברכה ראשונה- הנחיות
פיתה פלאפל- ברכה ראשונה- מצגת שאלות ותשובות
פיתה פלאפל- ברכה ראשונה- כרטיסי שאלות
פיתה פלאפל- ברכה ראשונה- כרטיסי תשובות
סלט דין קדימה בברכות- הנחיות
סלט דין קדימה בברכות- מצגת
סלט דין קדימה בברכות- אביזרים
חומוס- טעויות בברכות הנחיות
חומוס- טעויות בברכות מקרים
חומוס- טעויות בברכות כללים
חומוס- טעויות בברכות כללים
X

תקלות והארות ליחידה זו:

קישורים