מעלין בקודש
רשת חינוך חבד
    • כיתות ד-ח פעילויות סביב ערכים לפסח - הצעות לפעילות סביב ערכים

    • כיתות ד-ח פעילויות סביב ערכים לפסח - חמץ ומצה- ענווה וגאווה

      מה הקשר בין החמץ והמצה לנתינת מקום לשני?

      ומהו הקשר בין חמץ ומצה לכל המצוות?

      סרטוני קומיקס - ערכים בהקשר לחמץ ומצה

    כיתות ד-ח פעילויות סביב ערכים לפסח

    אילו כוחות וערכים מקבלים מחג הפסח לחיים?

    • מה ביחידה?

      • הצעה ללימוד סביב ערכים- מותאם לכל אחת מהכיתות א-ח.
      1. פסח- הרעיון הערכי הכללי
      2. כיתה א' – "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" –  יציאת מצרים שבכל יום
      3. כיתה ב- השבתת החמץ במלחמת היצר, בנוסף להצעת הפעילות, מצורף גם סרטון קומיקס מתאים
      4. כיתה ג – הא לחמא עניא – דואגים לשני לחגוג את פסח
      5. כיתה ד – חמץ ומצה – ענווה וגאווה- בנוסף להצעת הפעילות,  מצורף גם סרטון קומיקס בנושא גאווה וענווה
      6. כיתה ה- והגדת לבנך – כל יהודי שותף בסדר
      7. כיתה ו'- שלבי ביעור החמץ בעבודת יציאת מצרים האישית
      8. כיתה ז- כח הבטחון בגאולה כהשראה מדמותה של מרי
      9. כיתה ח' – חמץ ומצה- העוצמה שבביטול

       

    • הצעות לפעילות סביב ערכים

      הצעות לפעילות סביב ערכים

      מה תמצאו כאן?

      • פיתוח ספירלי של ערכי חג הפסח והצעות להפעלה בשיעור סביב ערכים אלו.

      נושאי החגים חוזרים על עצמם בכל שנה.
      את נושאי החגים חשוב ללמד באופן ספירלי, מצד אחד צריך לחזור על עיקרי הדינים, אך בכל פעם להוסיף נושאים, להתעמק בנושאים אחרים ולקשר לערכים שונים. בתוכנית הלימודים בהלכה מצוינים הנושאים שיש להעמיק בהם והערכים המתאימים לכל כיתה. המטרה היא לפתח לומד בקיא בפרטי המצווה העיקריים ובעל ידע רחב בנושא, המיישם ומפנים הלכה למעשה את הנלמד.

      1. פסח- הרעיון הערכי הכללי- ממנו נגזר פיתוח הערך לכל אחת מהכיתות
      2. כיתה א' – "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" –  יציאת מצרים שבכל יום
      3. כיתה ב- השבתת החמץ במלחמת היצר, בנוסף להצעת הפעילות, מצורף גם סרטון קומיקס מתאים
      4. כיתה ג – הא לחמא עניא – דואגים לשני לחגוג את פסח
      5. כיתה ד – חמץ ומצה – ענווה וגאווה- בנוסף להצעת הפעילות,  מצורף גם סרטון קומיקס בנושא גאווה וענווה, בנוסף ניתן להרחיב את הנושא בהפעלה נוספת
      6. כיתה ה- והגדת לבנך – כל יהודי שותף בסדר
      7. כיתה ו'- שלבי ביעור החמץ בעבודת יציאת מצרים האישית
      8. כיתה ז- כח הבטחון בגאולה כהשראה מדמותה של מרי
      9. כיתה ח' – חמץ ומצה- העוצמה שבביטול

       

       

      פסח- הרעיון הערכי הכללי

      פסח- הרעיון הכללי

      כיתה א- יציאת מצרים אישית

      __פיתוח ספירלי פסח כיתה א

      כיתה ב- השבתת חמץ במלחמת היצר

      __פיתוח ספירלי פסח כיתה ב

      כיתה ג- נתינה לזולת

      פיתוח ספירלי פסח כיתה ג

      כתה ד': פסח - ענווה וגאווה

      פיתוח ספירלי פסח כיתה ד

      כיתה ה' - כל יהודי שותף בסדר

      והגדת לבנך- מה ההגדה שלי מספרת? כיתה ה

      כיתה ו - שלבי ביעור החמץ בעבודת היצר

      מיצרים בעבודת ה'- כיתה ו

      כיתה ז- כח הבטחון בגאולה

      ביטחון בה'- זכות ליציאה ממצרים- כיתה ז

      כיתה ח - העוצמה שבביטול

      כיתה ח- ביטול מול ישות- פעילות

    • חמץ ומצה- ענווה וגאווה

      חמץ ומצה- ענווה וגאווה

      איך מתבטא החמץ והמצה בכבוד הזולת?- סרטון קומיקס כפתיח לדיון בנושא. מומלץ כהפעלה לפיתוח הערך ענווה וגאווה לכיתה ד'(ראו ב'מערכים והצעות הוראה')

      מה הקשר בין חמץ ומצה למצוות עשה ולא תעשה?

      סרטוני קומיקס - ערכים בהקשר לחמץ ומצה

      מצה ענווה- להקשיב לאחרים

      חמץ ומצה- עשה ולא תעשה

      לומדים הלכה בכיתה ושואלים את הרב