שאל את הרב
הלכה שבועית
תפילה- הערכה חילופית






























































מושגים קשורים לדיני המצות
-
כיתה ג – איסור חמץ ודיני המצה - מערכים
-
כיתה ג – איסור חמץ ודיני המצה - מצגות
בפסח רבים מהדרים בהתרחקות מחמץ.
מה אנחנו יודעים על הידור?
למה מתאמצים ומהדרים ולא מסתפקים בקיום רגיל של ההלכה?
הידור בזהירות מחמץ
דיני המצה ותהליך הכנתה
-
כיתה ג – איסור חמץ ודיני המצה - משחקים ופעילות
משחק מהנה!
-
כיתה ג – איסור חמץ ודיני המצה - משימה מתוקשבת
- היכנסו למשימה ותגלו מהו החמץ שבלב.
כיתה ג – איסור חמץ ודיני המצה
"וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ חָמֵץ וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ שְׂאֹר בְּכָל גְּבֻלֶךָ".
(שמות יג, ז)
"… חַג הַמַּצּוֹת לַה' שִׁבְעַת יָמִים מַצּוֹת תֹּאכֵלוּ."
(ויקרא כג, ו)
*
מהו חמץ? כיצד ניזהר מחמץ, ומהו חמץ שבלב?
מה ההבדל בין חמץ למצה?
-
מה ביחידה?
- תוכנית לימודים ספיראלית בהלכות פסח
- מדריך למורה לספר "משפחה כהלכה" ראו ב"מערכי שיעור והצעות הוראה", ודפי עבודה מתוך הספר משפחה כהלכה, ראו ב"לומדים עם הספר"
- החמץ שבלב-יחידה מתוקשבת ראו ב"משימה מתוקשבת"
- מצגת מפעילה- הידור בשמירה מחמץ ראו ב"מצגות"
- תמונות תהליך הכנת המצה
- הצעות למישחוק בלמידה: מצגת רעיונות ראו ב"משחקים והפעלות", הצעה לדומינו מושגים ראו ב"משחקים והפעלות"
-
מערכים
מה תמצאו כאן?
- תכנית ספיראלית בהלכה
נושאי החגים חוזרים על עצמם בכל שנה.
את נושאי החגים חשוב ללמד באופן ספירלי, מצד אחד צריך לחזור על עיקרי הדינים,
אך בכל פעם להוסיף נושאים, להתעמק בנושאים אחרים ולקשר לערכים שונים.
בתוכנית הלימודים בהלכה מצוינים הנושאים שיש להעמיק בהם והערכים המתאימים
לכל כיתה. המטרה היא לפתח לומד בקיא בפרטי המצווה העיקריים ובעל ידע רחב
בנושא, המיישם ומפנים הלכה למעשה את הנלמד.- תוכנית לימודים ספירלית
- מדריך למורה לכיתה ג'- המדריך מתייחס לתכנים שנמצאים ב"לומדים עם הספר"
-
מצגות
מה תמצאו כאן?
מצגת מפעילה על הידור בזהירות מחמץ
-
משחקים ופעילות
מה תמצאו כאן?
האם צריך לטרוח ולהכין משחק מושקע בבית?
לא תמיד. ניתן לשחק בכיתה תוך כדי הלימוד מבלי להכין את המשחק מראש.
איך? זאת תוכלו לראות במצגת "מישחוק בלמידה" שפע רעיונות להפעלת משחקים- והילדים כלל לא מרגישים שהם לומדים…
תוכלו לעיין בטיפ למורה בנושא מושגים- איך ליצור דומינו מושגים. גם כאן אפשר להכין מראש, אך גם אפשר לתת לתלמידים להכין. המשחק מהנה ומעורר חשיבה, כי התלמיד שרוצה לחבר מושג למושג שנמצא אצלו חייב לחשוב מה הקשר בין שני המושגים…
-
משימה מתוקשבת
מה תמצאו כאן?
אִסּוּר חָמֵץ בְּפֶסַח – בַּבַּיִת וּבַלֵּב
שאלון גוגל פורמס – בנושא איסור חמץ, ענווה וגאווה,
בלחיצה על הקישור הזה, ייפתח לכם עותק של השאלון – שיישמר בחשבון הגוגל שלכם, אותו תוכלו לשתף עם תלמידיכם, או להטמיע בדף השיעור באתר 'מעלין בקודש'.
בוצע ע"י אסתי ליפסקר (מנדלסון) בהנחיית המדפית ריבי פינסקי