X


כניסה לעולם

מעלין בקודש
רשת חינוך חבד
    • כיתות ד-ו איסור חמץ ודיני ערב פסח - מערכים

    • כיתות ד-ו איסור חמץ ודיני ערב פסח - מצגות

      מהו חמץ? מה האיסורים הקשורים לחמץ, ומהן הפעולות  שיש לעשות כדי להישמר מאיסור זה.

      מהי שעה זמנית? ומה הקשר של שעה זמנית לערב פסח?

      מהי שעה זמנית?
      זהירות מחמץ ומכירת חמץ
    • כיתות ד-ו איסור חמץ ודיני ערב פסח - משחקים ופעילות

      שחקו ושננו את הלכות החג!

      מי רוצה להיות מיליונר? - בדיקת חמץ
      מי רוצה להיות מיליונר? הכשרת כלים לפסח
    • כיתות ד-ו איסור חמץ ודיני ערב פסח - חמץ ומצה- ענווה וגאווה

      מה הקשר בין החמץ והמצה לנתינת מקום לשני?

      ומהו הקשר בין חמץ ומצה לכל המצוות?

      סרטוני קומיקס - ערכים בהקשר לחמץ ומצה
    • כיתות ד-ו איסור חמץ ודיני ערב פסח - משימה מתוקשבת

      ברוכים הבאים למרכז למידה ולחידון חווייתי בהלכות פסח!

      קישור למרכז הלמידה 

      קישור לחידון המסכם של מרכז הלמידה

    כיתות ד-ו איסור חמץ ודיני ערב פסח

    "…וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ חָמֵץ וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ שְׂאֹר בְּכָל גְּבֻלֶךָ".

    (שמות יג, ז)

    מהו חמץ? איך ניזהר ממנו, ומהו החמץ שבלב?

    • מה ביחידה?

      1. תוכנית לימודים ומיפוי ספירלי של ערכים ראו ב"מערכי שיעור והצעות הוראה"
        • כיתה ד – הצעה ללימוד סביב ערכים בהקשר לאיסור חמץ ומצה ענווה וגאווה- ראו ב"מערכי שיעור והצעות הוראה"
      2. חומרי למידה הלכה בשילוב ערכים  בנושא חמץ:
        • כיתה ה'  – מצגת מפעילה בנושא זהירות מחמץ. ראו ב"מצגות".
        • כיתה ד' – סרטון קומיקס בנושא גאווה וענווה – ראו ב"סרטונים וקטעי שמע"
        • כיתה ד – יחידה מתוקשבת (שאלון גוגל פורמס) בנושא זהירות מחמץ בבית ובלב – ראו ב"משימה מתוקשבת"
        • כיתות ד-ו – סרטון קומיקס בנושא חמץ ומצה- מצוות עשה ולא תעשה
      3. חומרי למידה ומשחקים לשינון ההלכות
        • כיתות ה-ו – מצגת להבהרת המושג "שעה זמנית"- ראו ב"מצגות"
        • כיתות ד-ה– מצגת בנושא "מכירת חמץ"  – ראו ב-"מצגות"
        • כיתות ד-ו- מצגת רעיונות למורים למישחוק בלמידה לפסח – ראו ב"משחקים ופעילויות"
        • כיתות ד-ו –דומינו מושגים – הסבר למורה וחומר מעוצב להדפסה של משחק- ראו ב"משחקים ופעילויות"
        • כיתות ד-ו– מי רוצה להיות מליונר בנושא בדיקת חמץ- ראו ב"משחקים ופעילויות"
        • כיתה ה– מי רוצה להיות מליונר בנושא הכשרת כלים- ראו ב"משחקים ופעילויות"
      4. פעילות מתוקשבת 
        • כיתה ד – שאלון פורמס- ביעור חמץ בבית ובלב – ראו ב"משימה מתוקשבת"
        • כיתות ד-ה – שמרכז למידה וחידון לשינון הלכות פסח  – ראו ב"משימה מתוקשבת"

       

    • מערכים

      מה תמצאו כאן?

      1. פיתוח ספירלי של ערכי חג הפסח והצעות להפעלה בשיעור סביב ערכים אלו.

      נושאי החגים חוזרים על עצמם בכל שנה.
      את נושאי החגים חשוב ללמד באופן ספירלי, מצד אחד צריך לחזור על עיקרי הדינים, אך בכל פעם להוסיף נושאים, להתעמק בנושאים אחרים ולקשר לערכים שונים. בתוכנית הלימודים בהלכה מצוינים הנושאים שיש להעמיק בהם והערכים המתאימים לכל כיתה. המטרה היא לפתח לומד בקיא בפרטי המצווה העיקריים ובעל ידע רחב בנושא, המיישם ומפנים הלכה למעשה את הנלמד.

      • פסח- הרעיון הערכי הכללי- ממנו נגזר פיתוח הערך לכל אחת מהכיתות
      • כיתה ד – חמץ ומצה – ענווה וגאווה

       

      פסח- הרעיון הערכי הכללי

      פסח- הרעיון הכללי

      כתה ד': פסח - ענווה וגאווה

      פיתוח ספירלי פסח כיתה ד

      תוכנית לימודים לפסח לכיתות ד-ו

      אדר-ניסן

    • מצגות

      מה תמצאו כאן?

      1. זהירות מחמץ – כיתה ה' – מצגת מפעילה. ניתן להשתמש בה במהלך הלימוד וכפעילות סיכום. המצגת עוסקת בנושאים הבאים: הגדרת המושג חמץ, האיסורים הקשורים לחמץ, מכירת חמץ, בדיקת חמץ ושריפת חמץ- הערך- חשיבות ההידור בזהירות מחמץ. שימו לב הבאנו גם בפורמט פתוח.

      הערה חשובה: המצגת סגורה לעריכה. במקרה הצורך ניתן לעבור משקף לשקף באמצעות החיצים השקופים בפינה הימנית התחתונה של המצגת, במעבר עם העכבר ניתן לראות אותם.

      3. כיתות ה-ו- מצגת להבהרת המושג "שעה זמנית" בהקשר לסוף זמן האכילה והביעור של החמץ בערב פסח.

      4. כיתות ד-ה- מצגת בנושא מכירת חמץ

       

      מכירת חמץ

      מצגת-מכירת חמץ

      זהירות מחמץ- כיתה ה'

      -ה-זהירות-מחמץ.ppsx

      זהירות מחמץ-פתוח

      מהי שעה זמנית

      שעה זמנית

    • משחקים ופעילות

      • רעיונות למשחקים

      האם צריך לטרוח ולהכין משחק מושקע בבית?

      לא תמיד. ניתן לשחק בכיתה תוך כדי הלימוד מבלי להכין את המשחק מראש. איך?

      1.   מצגת "מישחוק בלמידה" שפע רעיונות להפעלת משחקים- והילדים כלל לא מרגישים שהם לומדים…
      2. טיפ למורה בנושא מושגים- איך ליצור דומינו מושגים. גם כאן אפשר להכין מראש, אך גם אפשר לתת לתלמידים להכין. המשחק מהנה ומעורר חשיבה, כי התלמיד שרוצה לחבר מושג למושג שנמצא אצלו חייב לחשוב מה הקשר בין שני המושגים…
      • משחקים להפעלה בכיתה
      1. כיתות ד-ו- מי רוצה להיות מליונר? – בדיקת חמץ שימו לב, המצגת נערכה בשנה שבה חל פסח במוצאי שבת. ניתן לשנות את 2 השאלות האחרונות שיתאימו לשנה שבה                    הקביעות שונה. המצגת נערכה  ע"י חני גורליק, תלמידת מכלל בית רבקה בהנחיית המדפית שלומית דקל
      2. כיתה ה'- מי רוצה להיות מליונר? – הכשרת כלים לפסח

                 

       

      מישחוק בלמידה- רעיונות למורים

      מישחוק בלמידה-מצגת למורים

      מי רוצה להיות מיליונר? בדיקת חמץ

      משחק ד-ו בדיקת חמץ

      מי רוצה להיות מיליונר? הכשרת כלים לפסח

      מי רוצה להיות מליונר- הכשרת כלים

      דומינו מושגים

      דומינו-מושגים-פסח

      דומינו מושגים- הסבר קולי.ppsx

      רעיון למורה- דומינו מושגים

    • חמץ ומצה- ענווה וגאווה

      חמץ ומצה- ענווה וגאווה

      איך מתבטא החמץ והמצה בכבוד הזולת?- סרטון קומיקס כפתיח לדיון בנושא. מומלץ כהפעלה לפיתוח הערך ענווה וגאווה לכיתה ד'(ראו ב'מערכים והצעות הוראה')

      מה הקשר בין חמץ ומצה למצוות עשה ולא תעשה?

      סרטוני קומיקס - ערכים בהקשר לחמץ ומצה

      מצה ענווה- להקשיב לאחרים

      חמץ ומצה- עשה ולא תעשה

    • משימה מתוקשבת

      מה תמצאו כאן?

      1. כיתות ה-ו- מרכז למידה וחידון לפסח

      הנושאים: תחנה 1: חדר בריחה בדיקת ושריפת חמץ   תחנה 2: סדר ליל הסדר  תחנה 3: ארבע בהגדה, תחנה 4: שביעי של פסח וסעודת משיח

      2. כיתה ד – פעילות מתוקשבת בנושא חמץ בבית ובלב.

      בלחיצה על הקישור הזה, ייפתח לכם עותק של השאלון – שיישמר בחשבון הגוגל שלכם, אותו תוכלו לשתף עם תלמידיכם, או להטמיע בדף השיעור באתר 'מעלין בקודש'.

      (הדרכה על אופן ההטמעה באתר הבית ספרי – תוכלו למצוא כאן)

      השאלון נערך על ידי אסתי ליפסקר (מנדלסון) בהנחיית המדפית ריבי פינסקי

       

       

       

      הסבר ותשובון להפעלת מרכז הלמידה

      הסבר ותשובון למרכז למידה לחג הפסח

      לומדים הלכה בכיתה ושואלים את הרב