מעלין בקודש
רשת חינוך חבד
    • שמע ישראל ופסוקי דזמרה- הערכה חלופית - הסבר למורה

      הנחיות למורה
    • שמע ישראל ופסוקי דזמרה- הערכה חלופית - מצגת הסבר

      מהי טיפוגרפיה?

      מוזמנים ליצירה ואומנות בנושא התפילה!

      מצגת הסבר לתלמיד
    • שמע ישראל ופסוקי דזמרה- הערכה חלופית - ד-ו דפים מלווים ומחוון

      מוזמנים להתחיל בעבודה!

      דפים לתהליך ההערכה
    • שמע ישראל ופסוקי דזמרה- הערכה חלופית - ז-ח- דפים מלווים ומחוון

      מוזמנים להתחיל בעבודה!

      דפים מלווים להערכה

    שמע ישראל ופסוקי דזמרה- הערכה חלופית

    לאחר שלמדנו נתחבר למילות התפילה וניצור
    • מה ביחידה?

      'פסוקי דזמרה' מבטאים את גדולת ה' ורחמיו עלינו. הם באים כהכנה לתפילת
      'קריאת שמע'- שבה חשים אהבה לה' וקבלת עול מלכותו עלינו.
      מה שמאפיין הלכות אלה הוא הנחיה לתפילה מכוונת ומדוייקת, ולכן לימוד ההלכה
      הוא בצמידות לסידור.
      בחרנו להעריך את הידע באמצעות חיבור רגשי למילות התפילה, לערכים שהם
      מבטאים ולהלכות הקשורות אליהם. כלי הטיפוגרפיה יכול לבטא רעיונות באמצעות
      דרך כתיבת המילים.
      האומנות היא כלי לביטוי הנפש, והתפילה היא עבודה שבלב, לכן מתאים לבטא
      אותה באמצעות כלי יצירתי.

      מטרות
      לבחור מילות תפילה והלכה , להסבירם ולזהות את הערך הקשור לתפילה.
      לבטא באמצעות טיפוגרפיה את מילות התפילה.
      לשלב בטיפוגרפיה של קטע התפילה הלכות הקשורות )(ז-ח) / לבחור הלכות
      הקשורות לתכני התפילה שנבחרו (ד-ו).
      להסביר את הטיפוגרפיה.

      היחידה כוללת:

      1. הסבר למורה
      2. מצגת הקרנה לתלמידים בפורמט פתוח וסגור
      3. דף לתלמידים – ההערכה לפי השלבים – לכיתות ד-ו ולכיתות ז-ח
      4. נספח- דף שרטוט סקיצה והסבר
      5. מחוון- לכיתות ד-ו, ולכיתות ז-ח.
    • הסבר למורה

      הסבר למורה

      מה תמצאו כאן?

      1. הנחיות למורה
    • מצגת הסבר

      מצגת הסבר

      מה תמצאו כאן?

      הקרינו בשיעור הפתיחה את מצגת הסבר לתלמיד לשיעור פתיחה – וודאו שהתלמידים הבינו מהי טיפוגרפיה.

    • ד-ו דפים מלווים ומחוון

      ד-ו דפים מלווים ומחוון

      מה תמצאו כאן?

      1. דף מלווה לתלמיד לתהליך ההערכה-. המשימה מחולקת לשלושה שלבים. כל שלב יוגש בתאריך שתקבעו. – הסבירו את המהלך באמצעות המצגת ודף ההנחית לתלמיד.
        – את שלב התכנון והסקיצה הכרחי לבצע בכיתה.
      2. נספח לתכנון הסקיצה וההסבר – לשלב השני – התכנון – מצורף דף נפרד לסקיצה וההסבר
      3. מחוון – חשוב להציג את המחוון לתלמידים בשיער הפתיחה.
      דף מלווה לתלמיד

      דף לתלמידים ד-ו (2)

      נספח- תכנון הסקיצה והסבר

      נספח – דף תכנון הסקיצה והסבר (1)

      מחוון כיתות ד-ו (1)

      מחוון כיתות ד-ו (1)

    • ז-ח- דפים מלווים ומחוון

      ז-ח- דפים מלווים ומחוון

      מה תמצאו כאן?

      1. דף מלווה לתלמיד לתהליך ההערכה.

      . המשימה מחולקת לשלושה שלבים. כל שלב יוגש בתאריך שתקבעו. –  חשוב מאוד להסביר לתלמידים ולהדגים מה כולל כל שלב.

      שימו לב: את שלב התכנון והסקיצה הכרחי לבצע בכיתה.
      .

      2. נספח לתכנון הסקיצה וההסבר – לשלב השני – התכנון – מצורף דף נפרד לסקיצה וההסבר- יש לצלם אותו שלוש פעמים לכל קבוצה, בשביל כל פסוק בנפרד.

      3. מחוון – חשוב להציג את המחוון לתלמידים בשיער הפתיחה.

      דף לתלמידים

      דף לתלמידים ז-ח (2)

      מחוון

      מחוון כיתות ז-ח (1)

      נספח- תכנון הסקיצה והסבר

      נספח – דף תכנון הסקיצה והסבר (1)

      לומדים הלכה בכיתה ושואלים את הרב