שאל את הרב
הלכה שבועית
יום שיא בנושא בית כנסת




-
דברים האסורים משהאיר היום עד התפילה- כיתות ד'- ח' - נקודת זינוק
מה דעתכם? מי צודק, למה?
כרטיס כניסהריק
כרטיס כניסה- משהאיר היום
-
דברים האסורים משהאיר היום עד התפילה- כיתות ד'- ח' - תצפית
נצטרף לטיול ונעזור לילדי הכיתה לבחון את הרעיונות לפעילות!
דברים האסורים לעשות לפני התפילה
נווט תפילה
-
דברים האסורים משהאיר היום עד התפילה- כיתות ד'- ח' - מה בתרמיל?
מה בתרמי"ל שלי?
מה בתרמיל- כל התרמילים
דברים האסורים משהאיר היום עד התפילה- כיתות ד'- ח'
הגיע יום חדש! יש כל כך הרבה מה לעשות-
נשאל את עצמנו – מה קודם לְמה
-
מה ביחידה?
ביחידת לימוד זו ידונו התלמידים וילמדו על ארבעה עיסוקים, שאסורים משעלה עמוד השחר והגיע זמן תפילה:
עשית מלאכה – סעיף ב'
אכילה ושתיה- סעיפים ג'-ו'
אמירת שלום לחברו- סעיפים ז,ח
לימוד תורה- סעיפים ט, י + סעיף א בפרק יב
המסקנה והתובנה:מה קודם למה- יש להקדים את העיסוק בתפילה לכל צורך אחר, אפילו חיוני ואפילו רוחני.
הפניה לקב"ה קודמת לכל.- מה ביחידה איזה מרכיב בגישת שבלי"ם– הוא קשור:
-
- מקרה המציג שאלה הלכתית – כרטיס כניסה ראו ב"נקודת זינוק ".
- ש-שאלה – האם מותר להכין שיעור בית לפני התפילה?
- מקרה המציג שאלה הלכתית – כרטיס כניסה ראו ב"נקודת זינוק ".
2. מה מותר/אסור ומה אפשר לעשות בבוקר יום הטיול? – משימה שיתופית – ראו ב"תצפית"
-
-
-
- ל- למעשה– הערך שמפגש עם ה' קודם לכל העיסוקים
- ש-שאלה הלכתית – כל קבוצה מקבלת רעיון אחר לפעילות בטיול בבוקר- שהוא בעצם שאלה הלכתית
- ב-בירור ההלכה – מה מותר/אסור לעשות משהאיר היום לפני התפילה? מה העיקרון?
- מ- מושגים– עלות השחר
- י-יצירתיות– קונספט של טיול, וכל ק'בוצה בודקת רעיון אחר
-
-
3.נווט תפילה- דברים האסורים משהאיר היום ועד התפילה?
-
-
-
-
- ב-בירור ההלכה – מה מותר/אסור לעשות משהאיר היום לפני התפילה
-
-
-
4. משימת סיכום רפלקטיבית ראו – "מה בתרמיל שלי?"
-
-
-
-
- י-יצירתיות – מה ניקח לדרך?
-
-
-
מוזמנים לצאת לדרך…נצעד בשבלי"ם של ההלכה: נגרה את התלמידים במשימת פתיחה ראו ב"נקודת זינוק", נמשיך במבט מקיף על פרק ההלכות בפעילות "תצפית", ונסיים במבט אישי ראו ב"מה בתרמי"ל שלי"?
-
נקודת זינוק
נקודת זינוק
מה תמצאו כאן?
דו שיח המציף מקרה שמעורר שאלה הלכתית.
נדון בהיבטים של המקרה התלמידים יביעו את דעתם וינמקו.
נאמר להם בפעילות השיעור ניגע בהלכות , ונראה בסוף השיעור מהי התשובה.
-
תצפית
מה תמצאו כאן?
משימה שיתופית. חלוקה לארבע קבוצות.
כל קבוצה דנה בהצעה אחרת, איך להתחיל את היום עם עלות השחר,
כל רעיון שיעלה יהיה בזיקה לאחד מארבעת הנושאים דלעיל.
התלמידים יתבקשו לעיין בסעיף הרלוונטי, ויגלו שהרעיון אינו תואם את ההלכה.
ומשהגיע זמן תפילה, התפילה קודמת לכל.בהמשך כל קבוצה מציגה את המסקנה שלה ובעמוד הסיכום ממלאים את ההלכות. נדון עם התלמידים על התובנות.
- הסבר מפורט למורה
- חומרי עזר לקבוצות
- דף סיכום לכל תלמיד+ תשובון למורה
- תפקיד לכל אחד בקבוצה- סמלים
- שילוט להעמדה על השולחן
- נווט תפילה- לחלוקה בסוף השיעור- תזכורת מה אסור לעשות לפני התפילה
חומרי עזר לתלמיד
-
מה בתרמיל?
כל התרמילים בעמוד אחד
תרמילים בכרטיסים בודדים